در حالی که ایران هر گونه دست داشتن در انفجار مقر نظامیان آمریکا در لبنان در سال ۱۹۸۳ را رد می‌کند، یک قاضی آمریکایی به پرداخت غرامت ۸۱۳ میلیون دلاری توسط ایران به مدعیان قربانی این حادثه حکم داد. به گزارش خبرگزاری فارس، رویس لمبرت قاضی فدرال آمریکا در حکمی که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری فرانسه قرار گرفته است، بار دیگر مدعی شد که ایران در انفجار مقر نظامیان آمریکا در لبنان در سال ۱۹۸۳ همکاری داشته و باید مبلغی حدود ۸۱۳ میلیون دلار به عنوان غرامت به خانواده‌های قربانیان این حادثه پرداخت کند.

در حکم صادر شده توسط این قاضی آمریکایی آمده است: با رای جدید این دادگاه مجموعا مبالغ غرامت در نظر گرفته شده برای ایران در ارتباط با انفجار ۱۹۸۳ بیروت بالاتر از ۸/۸ میلیارد دلار خواهد بود.

انفجار مرکز تفنگداران آمریکایی و فرانسوی در بیروت لبنان در ۲۱ اکتبر ۱۹۸۳ روی داد. ایران هر گونه مداخله در این حادثه را رد کرده است. در این عملیات رانندگان دو کامیون با بار ۵۴۰۰ کیلوگرم تی‌ ان‌ تی، خودروهای خود را به بلوک‌های ساختمانی این مرکز کوبیدند. در این انفجار ۲۸۶ نفر از نیروهای آمریکایی و فرانسوی کشته شدند.

این دادگاه در آمریکا چندین مرتبه ایران را در این رابطه محکوم اعلام کرده و احکامی را علیه ایران صادر کرده است. چندی پیش این قاضی آمریکایی حکم داده بود که ۶/۴۴ میلیون دلار از سوی ایران به عنوان خسارت به مدعیان قربانی این حادثه پرداخت شود.