رییس مرکز انتظام پلیس پیشگیری، درباره داشتن بادی‌گارد (محافظ) شخصی گفت: داشتن بادی‌گارد شخصی در کل کشور ممنوع و جرم است و شرکت‌هایی که اعلام می‌کنند بادی‌گارد در اختیار فرد قرار می‌دهند غیرقانونی هستند. سرهنگ سیفیان در گفت‌و‌گو با مهر افزود: به هیچ عنوان فردی برای حفاظت شخصی در قالب بادی‌گارد نداریم، مگر فرد در رده افراد خاص کشوری باشد. شهروندان باید مراقب تبلیغات اینترنتی باشند و از این افراد استفاده نکنند.

وی همچنین درباره ارائه وسایل دفاع شخصی گفت: شهروندان باید از خرید شوکر و افشانه غیراستاندارد که از طریق مبادی غیرقانونی واگذار می‌شود خودداری کنند. اسپری‌های خارجی که بیشتر به صورت غیرمجاز فروخته می‌شوند برای استفاده و حفاظت در برابر حیوانات وحشی است و چون دارای دوز بالای شیمیایی است احتمال نابینا کردن فرد و سوختگی پوست وجود دارد. ضمن اینکه شوکرهای خارجی نیز با ولتاژ بالا و اکثرا تا ۱۸۰۰ کیلووات فروخته می‌شود این در حالی است که یک ثانیه برق ۲۲۰ ولت می‌تواند فرد را به کام مرگ ببرد.

سیفیان تصریح کرد: استفاده از تجهیزات دفاع شخصی قانونی که از طریق مبادی ذی‌ربط واگذار می‌شود بسیار به صرفه است، چرا که این تجهیزات دارای بیمه بوده و فرد در قبال حوادث بیمه می‌شود.