دیدار صالحی با همتایان آلمانی و ژاپنی

علی‌اکبرصالحی، وزیر خارجه کشورمان دیروز در حاشیه اجلاس افغانستان در توکیو با وزیران خارجه آلمان و ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، گیدو وستروله وزیر خارجه آلمان و صالحی در دیدار خود درباره مسائل دوجانبه و بین‌المللی از جمله موضوع افغانستان گفت‌وگو کردند. همچنین در دیدار جداگانه کویشیرو گامبا وزیر خارجه ژاپن با وزیر خارجه کشورمان تقویت روابط دوجانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تهران و توکیو مورد توجه و تبادل نظر قرار گرفت. بر اساس این گزارش صالحی به منظور شرکت در اجلاس افغانستان در ژاپن در راس هیاتی به توکیو سفر کرد.

کنفرانس بین‌المللی درباره افغانستان با حضور مقاماتی از ۷۰ کشور کمک‌کننده و همسایه افغانستان در توکیو؛ پایتخت ژاپن برگزار می‌شود. این نشست در راستای هماهنگی به منظور کمک به بازسازی افغانستان برگزار خواهد شد و صالحی به دعوت همتای ژاپنی خود در این کنفرانس حضوریافته است.

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت خارجه که در این نشست صالحی را همراهی می‌کند، درباره این اجلاس گفته است: وزیر خارجه ایران ضمن شرکت در این نشست طرح‌های متناسب با شرایط افغانستان برای بهبود وضعیت امنیتی را ارائه خواهد داد.

پیش از این، اجلاس همسایگان دور و نزدیک افغانستان ۲۵ خرداد ماه در کابل برگزار شده بود و صالحی در این نشست حضور یافته بود.