دنیای‌اقتصاد- محمد جواد لاریجانی، معاون بین‌الملل و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در واکنش به اظهارات علی مطهری می‌گوید: قوه قضائیه هیچ خط قرمزی ندارد و در هر دادگاهی که فراخوانده شوم با کمال افتخار شرکت می‌کنم. علی مطهری روز دوشنبه در واکنش به اعلام جرم دادستان تهران علیه او درباره نطق پیش از دستورش به خبرگزاری فارس گفته بود: دادستان تهران بهتر است به جای این کارها، تکلیف پرونده افرادی مانند جواد لاریجانی را مشخص کند و به رفتارهایی که با زندانیان سیاسی و خانواده‌های آنها می‌شود، پایان دهد. در هفته‌های گذشته برخی سایت‌های خارج از کشور اسنادی ادعایی را در خصوص زمین‌خواری یکی از اخوان لاریجانی منتشر کرده بودند که این خبر با واکنش علی لاریجانی روبه‌رو شد و رییس مجلس در پاسخ به سوالی در خصوص این شایعات گفت: کدام زمین‌خواری؟ هر کس سندی دارد، باید از طریق قوه‌قضائیه بررسی شود.

قبل از اظهارات علی لاریجانی نیز سایت خبری الف، وابسته به احمد توکلی، از اقوام نزدیک لاریجانی‌ها درباره انتشار این اسناد به جواد لاریجانی پیشنهاد کرده بود: برای روشنگری و جلوگیری از سوءاستفاده‌های بعدی منتشرکنندگان، با تفصیل بیشتری پاسخگوی موارد ادعایی باشند. اما سرانجام بعد از انتشار این شایعات سایت «ستاد حقوق بشر» گفت‌وگویی با جواد لاریجانی ترتیب داد تا او پاسخ این شایعات را بدهد. جواد لاریجانی در واکنش به اظهارات علی مطهری درباره رسیدگی به پرونده‌اش گفت: بنده افتخار می‌کنم که کشاورز و دامدار هستم. من افتخار می‌کنم که با زحمت بیش از ۲۰ سال توانسته‌ام ولو یک وجب از خاک میهنم را آبادتر کنم. نکته‌ای که باید در اینجا تاکید کنم این است که ضد انقلاب و دشمنان نظام بدانند قوه قضائیه هیچ خط قرمزی ندارد؛ چه جواد لاریجانی و چه هرکس دیگری، مانند هر شهروند دیگری باید پاسخگو باشد. من باید به ضد انقلاب بگویم که در هر دادگاهی که فراخوانده شوم با کمال افتخار شرکت می‌کنم و احکام قضایی را چه به نفع من باشد و چه به ضرر من برچشم خواهم گذاشت. لاریجانی اظهار کرد: مالکیت اراضی کشاورزی که من روی آنها کار کرده‌ام برایم به اندازه بال مگسی ارزش ندارد و مانند بقیه کشاورزان در زمین خود گندم و جو کاشته‌ام.

بازداشت‌شدگان فتنه ۸۸ زندانی سیاسی نیستند

دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در واکنش به بخش دیگر اظهارات علی مطهری در مورد بدرفتاری با زندانیان سیاسی نیز گفت: آنهایی که در جریان فتنه ۸۸ زندانی شدند و البته عمده آنها تا کنون آزاد شده‌اند، مصداق زندانی سیاسی نیستند. آنان که در فتنه ۸۸ وارد شدند با درجات مختلفی که در این فتنه آلوده شدند کار خلاف قانون و شرع انجام دادند و براساس قانون با آنها برخورد شده است.