گروه بنگاه‌ها - «نهمین کنفرانس مدیریت استراتژیک» با حضور جمعی از چهره‌های شاخص داخل و خارج کشور ۲۳ و ۲۴ آبان ماه امسال در سالن همایش‌های بین‌المللی رازی تهران برپا می‌شود.

مهرداد شرافت، دبیر اجرایی این کنفرانس با اعلام خبر فوق افزود: کنفرانس مدیریت استراتژیک که به صورت سالانه برگزار می‌شود، بزرگ‌ترین گردهمایی استادان، پژوهشگران و مدیران در حوزه مدیریت استراتژیک در ایران و منطقه به شمار می‌رود. وی ادامه داد: هدف از برپایی این کنفرانس، علاوه بر ارائه آخرین مباحث تحقیقاتی و نظری، افزایش آگاهی، بینش و کسب مهارت‌های لازم در زمینه‌های تفکر، برنامه‌ریزی، رهبری و تغییر استراتژیک، مدیریت تحول و همچنین نوآوری‌های استراتژیک درمیان مدیران ارشد و همچنین کارشناسان و متخصصان برنامه‌ریزی استراتژیک در سازمان‌های دولتی، غیرانتفاعی، عمومی و خصوصی است.

شرافت یادآور شد: برگزاری کنفرانس بین‌المللی مدیریت استراتژیک در هشت سال گذشته، فرصتی را فراهم آورد تا در مجموع بیش از ۱۳۰۰ تن از مدیران، استادان، صاحبنظران و کارشناسان مدیریت کشور از نزدیک در جریان نتایج تحقیقات و دستاوردهای یکدیگر و دیگر استادان خارج کشور قرار گیرند.

وی اظهار کرد: نهمین کنفرانس مدیریت استراتژیک به دبیری پروفسور کورش معتمدی، رییس کمیته علمی دانشگاه «پپردین» کالیفرنیا و عضو هیات داوران جایزه رهبری و استراتژی دانشگاه «یو سی ال ای» آمریکا برپا می‌شود. به گفته شرافت در کنفرانس امسال علاوه بر مدیران سرآمد ایرانی، چهره‌های شاخص حوزه مدیریت استراتژیک از کشورهای آمریکا، کانادا، روسیه و هلند نیز حضور دارند.

وی افزود: تکنیک‌های ارزیابی، بهبود و مدیریت عملکرد مبتنی بر استراتژی؛ ارزیابی بلوغ سازمان‌ها در برنامه‌ریزی، اجرا و پیاده سازی استراتژی و سرعت بخشی به فرآیند برنامه‌ریزی استراتژیک از عمده محورهای این کنفرانس دو روزه را تشکیل می‌دهد.

دبیر اجرایی نهمین کنفرانس مدیریت استراتژیک اظهار کرد: یکی از محورهای مهم این کنفرانس، هدف‌گذاری استراتژیک، آینده پژوهی و آینده نگاری است. در این کنفرانس دکتر سعید خزایی عضو هیات علمی دانشگاه تهران و معاون توسعه فناوری و کارآفرینی پارک علم و فناوری دانشگاه تهران که دارای دکترای آینده پژوهشی از کشور فرانسه است به عنوان دبیر علمی این کنفرانس انتخاب شده است.