معاون حقوقی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور گفت: پرداخت فوق‌العاده بدی آب و هوا به کارمندان غیر ذی‌حق متوقف و با افزایش حقوق آنها تهاتر شد.

عبدالعلی تاجی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در مورد فوق‌العاده جذب نیروی انسانی در مناطق بد آب و هوا گفت: فوق‌العاده بدی آب و هوا طبق مصوبه دولت باید به کارمندان مناطقی پرداخت شود که بر اساس مصوبه دولت آن مناطق بر اساس گزارش سازمان هواشناسی تعریف و مشخص شده‌اند. وی افزود: متاسفانه برخی مدیران دستگاه‌های اجرایی با یک تفسیر نادرست و غلط حق جذب فوق‌العاده بدی آب و هوا را در اکثر مناطق کشور پرداخت کرده بودند و حتی در مواردی در شهرهای خوش آب و هوا مانند شهرهای شمالی نیز این فوق‌العاده به برخی از کارمندان پرداخت شده بود که این خلاف قانون است.

تاجی تاکید کرد: پرداخت فوق‌العاده جذب در مناطق بد آب و هوا غیر از مناطق تعریف شده دولتی بار مالی سنگینی بر دوش دولت وارد کرده بود.

معاون معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رییس‌جمهور افزود: به همین دلیل در برخی از مناطق که کارمندان بر اساس تصمیم نادرست برخی مدیران فوق‌العاده بدی آب و هوا دریافت کرده بودند در حالی که براساس قانون مستحق آن نبودند امسال ضریب ۱۵ درصد برای آنها اعمال نشد یا برای برخی مثلا به جای ۱۵ درصد ۵ درصد اعمال شد.

تاجی افزود: مناطق بد آب و هوا هر سال طبق گزارش سازمان هواشناسی به دولت اعلام و تصویب می‌شود و فوق‌العاده جذب نیرو در این مناطق فقط برای کارمندان آن مناطق است.

تاجی تاکید کرد: از طرفی با توجه به پدیده هجوم ریزگردها به برخی از استان‌های کشور قرار شده بر اساس گزارش‌های تفصیلی مناطق بد آب و هوای جدید در کشور تعریف شود که البته هنوز این کار انجام نشده است.