سایت الف، وابسته به احمد توکلی نوشت: در حالی که تمامی توجهات مردم، رسانه‌ها و مجلس به قیمت مرغ و ناتوانی خودخواسته یا ناخواسته دولت در کنترل آن معطوف شده است، اتفاق عجیب دیگری در اقتصاد کشور در حال رخ دادن است. در این اتفاق، دولت قصد دارد ۹۰۰ طرح بزرگ عمرانی را (در قالب طرح‌های مهر ماندگار) تا پایان امسال با اعتبار حداقل ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اجرا کند. این رقم عجیب که تقریبا ۳۸ درصد بیش از کل بودجه عمرانی دولت احمدی‌نژاد طی هفت ساله ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۰ (۱۲۳ هزار میلیارد تومان) است، در حالی قرار است برای اتمام ۹۰۰ طرح مدنظر دولت تزریق شود که با دو ابهام جدی روبه‌رو است: اول: محل تامین این اعتبار، کجاست؟ کل بودجه عمرانی دولت طبق قانون بودجه سال جاری، کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان است؛ بنابراین اگر دولت تمامی بودجه عمرانی امسال را هم به طرح‌های مهر ماندگار اختصاص دهد (که البته ممکن نیست)، باز هم محل تامین ۱۳۰ هزار میلیارد تومان آن نامشخص است.

دوم: حتی اگر دولت تمامی ظرفیت‌های قانونی برای اختصاص ۱۷۰ هزار میلیارد تومان از منابعی چون اعتبارات بودجه‌ای، درآمد نفت، موجودی صندوق توسعه ملی، چاپ اسکناس، استقراض و ... را نیز طی کرده بود، ابهام بزرگ‌تر در عواقب تزریق ۱۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید به اقتصاد کشور آن هم در یک سال است. در حالی که در سال‌های اخیر به طور متوسط بودجه‌های عمرانی سالانه ۲۰ هزار میلیارد تومان بوده و تبعات تورمی آن فشار سنگینی به جامعه وارد آورده است، دولت چطور می‌خواهد تورم ناشی از ۱۷۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی جدید را کنترل کند؟

سایت احمد توکلی می‌افزاید: مطمئنا نتیجه تورمی تزریق ۱۷۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی به کشور طی یک سال، فاجعه‌آمیز خواهد بود و مجلسی‌ها در صورت عدم‌رسیدگی به این موضوع، شریک جرم خواهند بود.