اسحاق آل حبیب سفیر و معاون نمایندگی جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در جلسه مجمع عمومی این سازمان که به تصویب قطعنامه علیه سوریه منجر شد، از تلاش کشورهای غربی برای به شکست کشانیدن ماموریت و طرح کوفی عنان انتقاد کرد و تداوم مسیر طرح کوفی‌عنان و تلاش برای یافتن راه‌حل غیر خشونت‌آمیز را تنها راه برون رفت از وضعیت کنونی در مورد سوریه دانست. به گزارش خبرگزاری فارس، معاون نمایندگی کشورمان با بیان اینکه روشن است چه کسی در پشت تسلیح و تامین مالی گروه‌های مسلح و تروریست در سوریه قرار دارد، گفت: برخی از این کشورها متاسفانه جزو بانیان قطعنامه علیه سوریه هستند.

وی قطعنامه مطرح شده علیه سوریه را انحراف از تلاش‌های بین‌المللی برای حل و فصل بحران سوریه و فاصله‌گیری با اصول مندرج در منشور ملل متحد و قوانین بین‌المللی که مداخله در امور دولت‌های حاکم را منع می‌کند، ارزیابی کرد.

اسحاق آل‌حبیب با اشاره قطعنامه مطرح شده علیه سوریه، تصریح کرد: این قطعنامه نمی‌تواند نتایج مصیبت بار انواع مداخله خارجی در سوریه را از بین ببرد و این گونه مداخله‌ها و ارسال سلاح و تجهیزات پیشرفته برای گروه‌های مخالف در سوریه، بحران در این کشور را تشدید می‌کند.

وی اضافه کرد: این قطعنامه همچنین نمی‌تواند گروه‌های مسلح و تروریست به رهبری گروه‌های افراطی تروریستی را پاسخگوی اعمالشان کند و همچنین مداخله خارجی و اقدام به خشونت توسط تروریست‌ها در سوریه را محکوم نمی‌کند.