آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: در حال حاضر کشورهای مختلفی دست به دست هم دادند و می‌خواهند نظام سوریه را ساقط کنند و این همان جنگ احزاب است. به گزارش مهر، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی بعدازظهر شنبه در ادامه تفسیر سوره احزاب که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به آیه نهم این سوره که سرآغاز بیان جنگ احزاب است، اظهار کرد: در سوره احزاب ۱۷ آیه به جنگ احزاب اشاره دارد.

وی با اشاره به دلیل نامگذاری جنگ احزاب گفت: تمام طایفه‌ها و قبایل عرب که مخالف اسلام بودند دست به دست هم دادند و می‌خواستند اسلام را از بین ببرند.

وی اغتشاشات سوریه و مداخلات کشورهای خارجی در برپایی این جنگ را نوعی جنگ احزاب دانست و گفت: الان جنگ احزاب دیگری در جریان است و سوریه خواهان اصلاحات است اما اسرائیل، آمریکا، انگلیس، ترکیه، عربستان سعودی و قطر دست به دست هم دادند و جنگ احزاب جدیدی راه انداختند و در ماه رمضان این همه کشتار می‌کنند.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: ان‌شاء‌الله در این جنگ احزاب همگی آنها ناکام خواهند شد و امیدواریم خداوند کمک کند که این اغتشاشات تمام شود و سوریه دست به اصلاحات بزند و مردم از این وضعیت نجات یابند.