مرتضی ناعمه - شایعاتی که همیشه حول محور تغییرات «معاونت سینمایی ارشاد» وجود داشته این بار با قدرت بیشتری درباره «جعفری جلوه» پراکنده شده است. به نظر می‌رسد نارضایتی دوست و دشمن از عملکرد «جعفری جلوه» و همراهانش باعث شده تا فکر ایجاد تغییراتی بنیادین در معاونت سینمایی وزارت ارشاد شکل بگیرد.

انتقادات جواد شمقدری و کلهر دو مشاور رییس جمهور در فعالیت‌های هنری نسبت به سیاست‌های کلان معاونت سینمایی و همچنین انتقادات منتقدان سینمایی به عملکرد زیر مجموعه‌های این معاونت، همچون فارابی و اداره کل نظارت و ارزشیابی سینمایی حرفه‌ای باعث شد تا پای مجلس نیز به این ماجرا باز شود تا جایی که مجلس خواستار بررسی اتفاقات جشنواره بیست‌وپنجم فجر شود.

وقتی در روز برگزاری اختتامیه بخش جنبی جشنواره (تجلی اراده ملی) ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم دست‌های خالی با تندترین لحن ممکن به معاونت سینمایی و مدیرعامل فارابی تاخت می‌شد حدس زد که داستان به جاهای باریک کشیده شده است.مصطفی محمودی روزنامه‌نگار و مدیر روابط عمومی معاونت سینمایی در دوران حیدریان و پزشک معتقد است که شایعات تغییر در معاونت سینمایی همیشه وجود داشته است اما نحوه عملکرد مجموعه معاونت سینمایی باعث شده تا همه طیف‌ها از بدنه دولتی تا منتقدان نسبت به این وضعیت، حالت تهاجمی بگیرند و به نظر وضعیت ویژ‌ه‌ای به وجود آمده است. به اعتقاد محمودی«جعفری جلوه» به علت نداشتن بازوهای اجرایی قوی در فارابی و اداره کل نظارت حجم فراوان انتقادات را برای خود خریده است و اگر قصد دارد به فعالیت در این سمت ادامه دهد باید تغییرات وسیعی را در مدیریت زیر مجموعه خود به وجود آورد.»

منتقدان جعفری جلوه می‌گویند او به برنامه‌هایی که قول آن را داده بود عمل نکرده است، ضمن اینکه در مجموعه‌‌ای مانند انجمن سینمای جوانان با وجود تغییرات مدیریتی هیچ حرکت مثبتی دیده نشده است. ضمن اینکه آنها می‌گویند که نباید عملکرد مثبت «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» و «موسسه سینما شهر» را نادیده گرفت.انتفاد دیگری که به جعفری جلوه و مدیریت موسسه رسانه‌های تصویری وارد است، کوتاهی درباره اجرای اصل ۴۴قانون اساسی است.اتفاقی که بعد از سال ۷۶رخ داد و موسسه رسانه‌های تصویری را به سمت حمایت از آثار سینمایی پیش برده بود، متوقف مانده و این موسسه به جای حمایت از سایر موسسات ویدیوئی تبدیل به رقیب آنها شد، اتفاقی که باعث انتقاد شدید مدیران ارشد ارشاد در محافل خصوصی از جعفری جلوه شده است.حالا باید منتظر ماند و دید آیا جعفری جلوه با تغییر در سیاست‌هایش می‌تواند در ساختمان بهارستان باقی بماند یا مدیران ارشد او باید به گزینه‌هایی همچون طالبی، سجادپور، شورجه و شجاع‌نوری فکر کنند. زمان همه چیز را مشخص می‌کند.