مجمع تشخیص مصلحت، مظهر انسجام و اتحاد نظام است

تقدیر رهبر انقلاب از مدیریت‌ هاشمی رفسنجانی رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز در دیدار رییس و اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام، تشکیل مجمع و لحاظ آن را در قانون اساسی، حکمت ماندگار امام خمینی (ره) دانستند و تاکید کردند: مجمع تشخیص مصلحت نظام، نهادی مهم، تعیین‌کننده، راهگشا و دارای جایگاهی رفیع، با حضور زبدگان از سلایق و گرایش‌های مختلف است که شان آن مشورتی و وظیفه آن تشخیص مصلحت در چارچوب اصول نظام و ارزش‌های اسلامی و زمینه‌سازی برای تحرک و پویایی بیش از پیش قوای سه‌گانه و دستگاه‌های نظام است.

به گزارش ایسنا، ایشان با قدردانی از زحمات و تلاش‌های اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به ویژه از مدیریت آقای هاشمی رفسنجانی رییس مجمع، خاطرنشان کردند: لازمه تحرک و پیشرفت این است که دوره جدید مجمع برتر از دوره قبل باشد، بنابراین باید در دوره جدید حتما تصحیح و تکمیل روش‌ها و کارها و ارایه ابتکارات جدید مدنظر قرار گیرد.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای با اشاره به ویژگی‌های کشور از جمله تحرک و پویایی جامعه و حرکت جهش‌وار برای جبران عقب‌ماندگی‌ها و همچنین اصول و ارزش‌های دینی مورد اعتقاد مردم، افزودند: در چنین جامعه‌ای، نهادی مانند مجمع تشخیص مصلحت نظام که بر قوانین و مسائل کشور و چارچوب‌ها اشراف دارد، باید در مواقع لزوم، با ظرافت و دقت، مصلحت‌ها را به گونه‌ای تشخیص دهد که به اصول و ارزش‌ها خدشه وارد نشود و همچنین موانع خودساخته در مسیر حرکت پرشتاب جامعه به وجود نیاید.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، تشخیص مصلحت و فهم صحیح اهم و مهم و ترجیح اهم را وظیفه‌ای بسیار سنگین و مهم برای مجمع و نشان‌دهنده جایگاه والای این نهاد دانستند و تصریح کردند: بر همین اساس ترکیب مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجموعه‌ای از نخبگان با گرایش‌های مختلف و پایبند به نظام اسلامی و مسوولان سه قوه است که مجمع را مظهر انسجام و اتحاد این نظام قرار داده است.

رهبر انقلاب اسلامی یکی از نقاط قوت نظام اسلامی را انسجام درونی آن دانستند و با تاکید بر لزوم حفظ مظهریت انسجام نظام در قول و عمل اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام افزودند: حضور افراد مجرب و کارآزموده در طول سال‌های انقلاب در کنار افراد تازه‌نفس و پایبند به مبانی، ترکیب بسیار خوب و جامعی در مجمع به وجود آورده است.

ایشان ضمن توصیه به مقدم‌بودن مصلحت‌ها بر گرایش‌ها در مجمع، فعال و به ‌روز بودن اعضا و بازنگری برخی اولویت‌ها در سیاست‌ها با توجه به شرایط و مسائل روز خاطرنشان کردند: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید ارتباط بیشتری با نخبگان و صاحبان فکر در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها برقرار و از دیدگاه‌های کارشناسانه آنان در مسائل مختلف استفاده کند.

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای همچنین افزودند: یکی از نکات مهمی که باید مورد توجه مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار گیرد، تدوین مستندات نتیجه‌گیری‌ها و سیاست‌های تصویبی است تا در آینده به عنوان مرجع حقوقی از آنها استفاده شود.

رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر لزوم توجه جدی دستگاه‌ها به سیاست‌ها به عنوان مبنا و پایه برای برنامه‌ریزی‌ها، خاطرنشان کردند: کشور در شرایط بسیار خوب و در مسیر تحرکی فوق‌العاده در زمینه‌های مختلف علمی، اجتماعی و فرهنگی قرار دارد و نشانه‌های تاثیر حرکت ملت ایران در جهان نیز مشهود است، بنابراین در چنین شرایطی همه دستگاه‌ها باید با توکل بر خدا، تلاش و حرکت خود را مضاعف کنند.

در آغاز این دیدار، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن تشکر از رهبر انقلاب اسلامی به دلیل انتخاب ترکیب دوره جدید مجمع تاکید کرد: حضور افراد صاحب‌نظر و علاقه‌مند به نظام در مجمع، فضایی کارشناسانه و مناسب و به دور از گرایش‌های سیاسی در این نهاد مهم به وجود آورده است.