مجلس شورای اسلامی یکشنبه شب در بررسی تبصره ۵ لایحه بودجه سال ۸۶ کشور و به دنبال حذف یارانه بنزین هواپیماها در بخش‌های درآمدی این تبصره، تصمیم گرفت قیمت بلیت هواپیما بر مبنای هزینه تمام شده شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی و سیاست‌ عرضه و تقاضا و با تصویب شورای عالی هواپیمایی کشور صورت گیرد. به گزارش ایرنا مجلس همچنین تصمیم گرفت سیصد میلیارد ریال از محل حذف یارانه سوخت هواپیماها برای تکمیل فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) و معادل ۲۰۰میلیارد ریال به بهسازی راه‌های روستایی کشور اختصاص یابد. نمایندگان همچنین واردات گوشت قرمز و سفید را در سال آینده توسط دولت ممنوع کردند. مجلس همچنین مقرر کرد: در صورت نیاز به اعمال سیاست‌های تنظیم بازار، وزارت جهاد کشاورزی مجوز واردات به بخش غیردولتی با اولویت تشکل‌های دام و طیور و صنایع غذایی را صادر خواهد کرد.

براساس مصوبه دیروز مجلس شرکت‌های دولتی موظف به پرداخت ۹۰درصد سود ویژه خود به بخش غیردولتی شدند. نمایندگان به منظور تامین منابع مالی مورد نیاز برای سرمایه‌گذاری در زمینه‌های اشتغالزا و توسعه فعالیت‌های اقتصادی و طرح‌های پتروشیمی و تحقیقاتی در بخش غیردولتی شرکت‌های دولتی را مجاز کردند تا ۹۰درصد از سود ویژه خود را پس از تصویب شورای اقتصاد به صورت وجوه اداره شده در اختیار بخش غیردولتی قرار دهد.

همچنین با تصویب نمایندگان مجلس دولت موظف شد به منظور حمایت از تولیدات داخلی و کمک به روانسازی تجارت قانونی و مبارزه با قاچاق کالا و ارز از حداکثر اختیارات قانونی دستگاه‌های اجرایی علیه محکومان قاچاق کالا و ارز استفاده کرده و با به‌کارگیری توان اجرایی دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به تشدید مبارزه با قاچاق و پیشگیری از آن اقدام کند.

نمایندگان مجلس پیش از این با تصویب بخش درآمدی بند الف تبصره ۷ این لایحه به استانداری‌ها اجازه داده بودند به ازای لایحه خدمات و اجازه استفاده از امکانات بازارچه‌های مشترک مرزی مبالغی دریافت و به حساب درآمد عمومی کشور واریز کند.