«عشقه» در تالار  اصلی تئاتر شهر

نگاه سوم- مجموعه تئاتر شهر بعد از تعطیلات نوروز تعطیل نخواهد بود و نمایش‌ها طبق جدول زمان‌بندی خود، اجرا می‌شوند. بهروز غریب‌پور، مدیر بازسازی مجموعه تئاتر شهر با اعلام این خبر به ایسنا، گفت:‌ از آنجا که تاریخ شروع عملیات بازسازی تئاتر شهر مشخص نشده است بنابراین این مجموعه طبق جدول زمانبندی شده خود، میزبان نمایش‌ها خواهد بود.

وی درباره جدول برنامه‌های تئاتر شهر گفت: این جدول توسط شورای انتخاب آثار، تنظیم خواهد شد.

غریب‌پور با بیان نامشخص بودن زمان قطعی آغاز عملیات نوسازی گفت: در نظر داریم بعضی تغییرات را به گونه‌ای انجام دهیم که نیازمند تعطیلی تمام سالن‌ها نباشد، بدین معنا که در طول زمان نوسازی سالن‌ها به نوبت بتوانند برنامه‌های خود را دنبال کنند.

مدیر نوسازی تئاتر شهر متذکر شد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده بازسازی تئاتر شهر منوط به انعقاد قرار داد با شرکت‌های حرفه‌ای است تا بتوانیم بهسازی وضعیت نور، الکترونیک، مبلمان و امور فنی را به بهترین شکل انجام دهیم.

وی همچنین از تامین منابع مالی ساخت و ساز تئاتر شهر خبر داد و گفت: خوشبختانه در آخرین روزهای سال ۸۵ منابع مالی تامین شد، اما به دلیل مراحل اداری که در پیش رو داریم، بازسازی مجموعه از زمان پیش‌بینی شده قبلی به تاخیر می‌افتد.

بهروز غریب‌پور در پایان اظهار امیدواری کرد: بازسازی تئاتر شهر بهار سال ۸۶ که فصل مناسبی برای عملیات ساخت و ساز است انجام شود.

با به پایان رسیدن تعطیلات نوروزی سالن‌های تئاتری به تدریج فعالیت دوباره خود را از سر می‌گیرند اما این فعالیت‌ها کمتر به اجرای نمایش اختصاص دارد و بیشتر شامل تعمیرات می‌شود.

تنها نمایشی که اجرای آن در تئاتر شهر قطعی شده است، نمایش «عشقه» به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان است که سال ۸۵ به مدت ۱۰ شب در تالار چهارسو اجرا شده بود و قرار است به عنوان اولین برنامه تئاتر شهر در سال ۸۶، ۱۰ اجرای باقی مانده خود را در تالار چهارسو ادامه دهد، اما همانگونه که در اخبار و مصاحبه‌های مسوولان تئاتری مطرح شد: دیگر برنامه‌های تئاتر شهر منوط به وضعیت تعمیرات این مجموعه است.

تالار سنگلج هم این روزها تعمیرات خود را پشت سر می‌گذارد. تعمیرات این تالار توسط دفتر عمران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز شده است و شامل تعمیر کف صحنه، تجهیز سیستم نور و صدا به سیستم دیجیتالی و ... است.

اتابک نادری، مدیر جدید این تالار امیدوار است: برنامه‌های اجرای نمایش‌ها از هفته دوم اردیبهشت ماه و همزمان با هفته بزرگداشت روز جهانی تئاتر در این تالار آغاز شود.

وی همچنین درباره وضعیت جدول برنامه‌های تالار سنگلج به ایسنا گفت: احتمال می‌رود همان شورای گزینش متون تئاترشهر، برای سنگلج هم تصمیم‌گیری کند اما هنوز در این باره تصمیمات قطعی گرفته نشده است.

وی در پایان گفت: دعوت از چهره‌های برجسته تئاتر ملی و ایرانی را در برنامه کاری داریم به گونه‌ای که تالار سنگلج دیگر مکان صرف اجرای آثار آیینی سنتی نخواهد بود و به مکان اجرای آثار ملی و ایرانی اختصاص پیدا خواهد کرد.

تالار مولوی نیز که مراحل تعمیرات خود را پشت‌سر می‌گذارد، از ابتدای اردیبهشت ماه میزبان دهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی می‌شود.

تالار هنر تنها تالار نمایشی تهران است که تاریخ اجرای برنامه‌های آن به طور قطعی مشخص است و قرار است از روز یکشنبه ۱۹ فروردین ماه به مدت دو هفته میزبان دو نمایش «قصه سیبی که نصف نشد» و «شکارچی و پرنده» که اجرای آن از اواخر سال گذشته آغاز شده تا اوایل اردیبهشت ماه در این تالار ادامه پیدا کند.