قائم‌مقام مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی خبر داد این مرکز درصدد است تا هفته آینده نشست مشترکی را با دولت در ارتباط با تغییر ساعت رسمی کشور در ۶ماه اول سال برگزار کند. لطف‌ا... فروزنده، در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: در مورد این نشست در حال رایزنی با دولت هستیم و درصددیم با مسوولان ذی‌ربط در این ارتباط گفت‌وگو و از آنها دعوت کنیم در این نشست مشترک شرکت کنند.

این در حالی است که عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از در دستور قرار گرفتن طرح دو فوریتی تغییر ساعت رسمی کشور در صحن علنی مجلس شورای اسلامی خبر داد. حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان این مطلب به ایسنا، تصریح کرد: تعدادی از نمایندگان در طرحی ۲فوریتی درخواست کردند که ساعت رسمی کشور در ساعت ۲۴ اولین روز از فروردین‌ماه هر سال یک ساعت به جلو کشیده شود و در ساعت ۲۴، ۳۰ شهریور ماه نیز به عقب باز گردد. به گفته وی، با توجه به دو فوریتی بودن طرح، درخواست نمایندگان برای تغییر ساعت رسمی کشور در اولین جلسه صحن علنی مجلس در آغاز سال جدید مطرح خواهد شد.

این عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به جلسه‌ای که امضاکنندگان طرح تغییر ساعت رسمی کشور قبل از آغاز سال جدید با دولت داشتند، گفت: هنوز گزارشی مبنی بر توافقات صورت گرفته نرسیده است، در عین این‌که اگر توافقی صورت می‌گرفت، می‌بایست اعمال می‌شد.