نایب‌رییس کمیسیون مشترک لایحه خدمات کشوری با اعلام این که ۱۰ ایراد شورای نگهبان به بار مالی لایحه به قوت خود باقی است، گفت: جهت رفع این ایرادات، رییس مجلس بار دیگر با رییس‌جمهوری مذاکره و گفت‌وگو می‌کند. موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس افزود: لایحه جامع مدیریت خدمات کشوری که از اولین مصوبات مجلس هفتم به شمار می‌رفت، ۲۹ ماه روی آن کار شده و تصویب دوره ۵ ساله آزمایشی آن به شورای نگهبان ارجاع شده بود که با ۳۹ ایراد به مجلس بازگردانده شد.

ثروتی گفت: ایرادات مطرح شده طی چندین جلسه در کمیسیون مشترک و با حضور نماینده شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ایرادات شورای نگهبان بر لایحه مدیریت خدمات کشوری برطرف شده است، توضیح داد: ۱۵ مورد از ایرادات شورای نگهبان مربوط به بار مالی لایحه بود که در این رابطه برخی از بندهای لایحه حذف شد و برخی بندها به قوت خود باقی ماند.

ثروتی افزود: در عین حال موضوع اصلاح نظام هماهنگ حقوق بازنشستگان و بار مالی این فصل که مجلس به لایحه خدمات کشوری افزوده بود و همچنین زمان اجرای آن که از ابتدای سال ۸۶ تصویب شده بود، به حال خود باقی ماند.

ثروتی گفت: بر این اساس، ۱۰ مورد از ایرادات شورای نگهبان درباره بار مالی لایحه به قوت خود باقی ماند و قرار شد رییس مجلس با رییس‌جمهوری دیداری داشته و این مساله در این دیدار مطرح شود و در صورتی که دولت بار مالی را پذیرفت شورای نگهبان نیز ایراد بار مالی را دیگر مطرح نکند.

وی تاکید کرد: شورای نگهبان اصرار دارد مجلس منابع مالی مربوط به بار مالی لایحه را مشخص کند و در صورت مشخص شدن این منبع یا پذیرش بار مالی توسط دولت مشکلی برای تایید مصوبات مجلس نخواهد داشت.

ثروتی افزود: اگر رییس‌جمهوری در مذاکره با رییس مجلس بار مالی لایحه را نپذیرد، لایحه مدیریت خدمات کشوری به مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد رفت.