پیمانکاران داخلی پشتوانه مالی کافی برای اجرای آزادراه تهران- شمال ندارند

وزیر راه و ترابری گفت: پیمانکاران داخلی به علت نداشتن پشتوانه مالی کافی شانس کمتری برای برنده شدن در مناقصه‌های ساخت آزادراه تهران - شمال دارند. محمد رحمتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: تنها ملاک موفقیت پیمانکاران در مناقصه‌های ساخت آزادراه تهران ‌- شمال داشتن اعتبارات و پشتوانه مالی کافی است.

وی با اشاره به آخرین مناقصه برگزار شده در این منطقه و برنده شدن یک شرکت ایتالیایی، تصریح کرد: این گونه مناقصه‌ها یک رقابت بین‌المللی است و تنها شرط برنده شدن در این مورد آوردن فاینانس بود.

وزیر راه و ترابری تصریح کرد: وزارت راه هیچ مخالفتی با ورود پیمانکاران داخلی به این آزادراه ندارد و حتی از این اقدام استقبال کرده و امتیازهایی به آنها می‌دهد، اما پیمانکاران داخلی به علت نداشتن پشتوانه مالی کافی کمتر از مناقصه‌های بزرگ استقبال می‌کنند.

مصوبه حذف تدریجی یارانه گازوئیل تا سال ۹۱

وزیر راه و ترابری همچنین درباره حذف یارانه گازوئیل گفت: طبق آخرین مصوبه دولت یارانه گازوئیل در یک دوره ۵ ساله به‌طور کامل حذف شده و درآمد حاصل از این امر به توسعه شبکه حمل و نقل برون شهری اختصاص می‌یابد.

محمد رحمتی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، اظهار کرد: در روزهای آینده این لایحه با قید یک فوریت به مجلس ارسال خواهد شد.

وی سال پایانی حذف یارانه گازوئیل را سال ۱۳۹۱ عنوان کرد و افزود: پیش‌بینی می‌شود درآمد دولت از محل حذف یارانه گازوئیل ۵ هزار میلیارد تومان در سال باشد که تنها با بخشی از این رقم می‌توان سالانه یک هزار کیلومتر راه‌آهن ساخت. به گفته وزیر راه و ترابری در صورت تصویب این لایحه در مجلس شورای اسلامی، سرعت ساخت آزادراه‌ها و راه‌آهن برقی و نیز حذف نقاط حادثه‌خیز در جاده‌های کشور افزایش قابل توجهی پیدا خواهد کرد.