زمان افزایش اختیارات شوراها فرا رسیده است

نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اکنون زمان افزایش اختیارات شوراها فرارسیده است، گفت که شوراها ظرفیت افزایش اختیارات را پیدا کرده‌اند. محمد رضا باهنر نایب‌رییس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با بیان این مطلب، اظهار داشت: بهتر است برخی مسائل امنیتی، بهداشتی و سایر مسائل شهر را به شوراهای شهر واگذار کنیم، چرا که شورای شهر دوم کارنامه مثبتی را از خود به جای گذاشته است.وی با بیان اینکه اعضای شورای شهر باید اختلافات را کنار بگذارند، افزود: چنانچه اختلافات سیاسی به شورای شهر و عملکرد شهرداری کشیده شود، به طور طبیعی کار شورا و حتی شهردار تا حدی مختل خواهد شد.دبیرکل جامعه‌ اسلامی مهندسین، تصریح کرد: اگر اعضای شورای شهر‌ اختلافات را جدی بگیرند و به آن دامن بزنند، این موضوع کار شهردار را نیز با مشکلاتی مواجه خواهد کرد.

نایب‌رییس مجلس، عملکرد هر دو شهردار در دوره دوم شورای شهر، احمدی‌نژاد و قالیباف را قابل دفاع و مثبت ارزیابی کرد و گفت: شورای شهر تهران در دوره شهرداری قالیباف و احمدی‌نژاد در مجموع شاهد موفقیت‌های خوبی بود و تحولاتی که در دوره شهرداری احمدی‌نژاد آغاز شده بود، در زمان قالیباف، استمرار و ارتقا یافت.

اصولگرایان از دولت جدا نیستند

رییس فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی درباره اظهارنظرهایی مبنی‌بر وجود اختلافات و شکاف‌هایی بین دولت نهم و اصول‌گرایان در مجلس هفتم تصریح کرد: اصول‌گرایان از دولت جدا نیستند. دولت و مجموعه نیروهایی که با عنوان «اصول‌گرایان» کار می‌کنند در زمره اصول‌گرایان هستند.» باهنر در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه اختلافاتی که گه گاه بین دولت و مجلس پیش‌ می‌آید کارشناسی است، عنوان کرد: بیشترین هماهنگی در سیاست‌های راه‌بردی الان بین مجلس هفتم و دولت نهم وجود دارد و ممکن است بر سر موضوع تغییر ساعت و سهمیه‌بندی بنزین اختلافاتی پیش‌ آید که اینها مشکل نیست و تنها اختلافاتی روزمره و کارشناسی است. وی در پاسخ به پرسشی مبنی‌بر اینکه گفته می‌شود اصول‌گرایان سعی می‌کنند این شکاف‌ها را برای انتخابات مجلس هشتم پر کنند، اما برای انتخابات دوره بعد ریاست‌جمهوری از احمدی‌نژاد حمایت نخواهند گفت: هنوز تا انتخابات مجلس هشتم چندین ماه فاصله داریم، اما در خصوص حمایت نکردن اصولگرایان از احمدی‌نژاد برای انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دهم، شایعاتی است که گفته می‌شود. نایب رییس مجلس ادامه داد: اگر قرار باشد همدلی و هماهنگی وجود داشته باشد هم باید در انتخابات مجلس هشتم اتفاق بیافتد هم در انتخابات ریاست‌جمهوری.