جواب هزار موشک، هزاران است

معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح گفت: ارتش رژیم صیهونستی نمی‌تواند تهدیدی برای ایران پهناور و مقتدر باشد. به گزارش ایسنا، سردار افشار درباره تهدید ایهود المرت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در مورد شلیک یک‌هزار موشک به سوی ایران اظهار داشت: ارتش رژیم صیهونستی که در مقابل جمعیت چندهزار نفری حزب‌‌ا... در ۲۰۰کیلومتر مربع دچار شکست شده، نمی‌تواند تهدیدی برای ایران پهناور و مقتدر باشد. علیرضا افشار افزود: المرت می‌داند که جواب هزار موشک، هزاران است و رژیم صیهونستی قطعا شکننده و بسیار آسیب‌پذیرتر از ایران اسلامی است. وی تاکید کرد: اظهارات المرت در راستای برنامه‌های عملیات روانی بیگانگان و برای جلوگیری از تغییر رویکرد و حفظ حضور نظامی آمریکا و نیز برای ملتهب نگه داشتن منطقه، ارزیابی می‌شود.

سردار افشار این برنامه‌ها را توجیه ادامه حضور نظامی آمریکا و گسترش تحریم‌های اقتصادی علیه جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: رشد سرمایه‌گذاری‌های خارجی در ایران، بیانگر ثبات کشور در همه زمینه‌ها و ناکامی‌های جنگ روانی دشمنان و بدخواهان این ملت شریف است.

دو روز پیش نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تازه‌ترین اظهارات خصمانه‌اش علیه فعالیت‌های صلح‌آمیز هسته‌ای ایران مدعی شد که برنامه هسته‌ای ایران با پرتاب ۱۰۰۰ موشک کروز در حمله‌ای ۱۰ روزه به شدت صدمه خواهد دید.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری رویتر گزارش داد، ایهود المرت نخست وزیر رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با مجله آلمانی فوکوس در پاسخ به این سوال که آیا اقدام نظامی در صورتی که ایران به سرپیچی از سازمان ملل ادامه دهد یک گزینه خواهد بود یا خیر گفت: هیچکس آن را منتفی نمی‌داند. المرت گفت: شاید نابودی کامل برنامه هسته‌ای ایران غیرممکن باشد، اما صدمه زدن به آن به شکلی که آن را سال‌ها به عقب براند ممکن است.

وی در توضیح افزود: این کار به ۱۰روز زمان و استفاده از ۱۰۰۰موشک تام هاوک نیاز دارد.

این ادعاها در شرایطی منتشر می‌شود که مسوولان رسمی کشورهای مخالف برنامه هسته‌ای ایران، بارها گزینه نظامی علیه کشورمان را رد کرده‌اند.

در تازه‌ترین موضع‌گیری مارک اوتی، فرستاده ویژه اتحادیه اروپا در امور خاورمیانه که در عربستان سعودی بسر می‌برد، گفت: این اتحادیه برای حل پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران هیچ اعتقادی به تهاجم نظامی و توسل به زور ندارد. این مقام اروپایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با روزنامه «الریاض» عربستان تصریح کرد: اعضای این اتحادیه معتقدند که موضوع هسته‌ای ایران باید از طریق مذاکره و راه‌های دیپلماتیک حل و فصل شود. وی با اشاره به اهمیت جایگاه ایران در خاورمیانه، گفت ایران باید با اعتمادسازی، نقش سازنده و مثبت خود را در این زمینه ایفا کند.

این مقام اروپایی همچنین تاکید کرد: از کشورهایی که خواستار استفاده مسالمت‌آمیز از انرژی هسته‌ای در چارچوب قوانین بین‌المللی هستند، حمایت می‌کنیم.

عقب‌نشینی المرت

دفتر نخست‌‏وزیر رژیم صهیونیستی گزارش هفته‌نامه «فوکوس» درباره اظهارات ایهود اولمرت مبنی بر تخریب برنامه هسته‌‏ای ایران ظرف ۱۰ روز و با پرتاب ۱۰۰۰ موشک کروز را رد کرد.

به گزارش ایلنا، به نقل از خبرگزاری رویتر، میری ایسین، سخنگوی اولمرت گفت: نخست‌‏وزیر با نویسنده مقاله هفته‌نامه «فوکوس» گفت‌‏وگو کرده است، اما این اظهارات منتسب به وی را بیان نکرده است.ایسین افزود: این نشست مصاحبه نبوده، بلکه گفت‌‏وگویی غیررسمی بوده است و بر این مبنا انجام شده است که منتشر نمی‌‏شود.وی گفت: نخست‌‏وزیر موضع خود را تغییر نداده است و اولمرت معتقد است که تحریم‌‏های بین‌‏المللی درحال حاضر موثرترین ابزار ممانعت از برنامه هسته‌‏ای نظامی ایران است.ایسین با بیان این که نخست‌‏وزیر این اظهارات را بیان نکرده است، افزود: دفتر نخست‌‏وزیر برای پیگرد قانونی خبرنگار هفته‌نامه فوکوس تصمیم‌‏گیری خواهد کرد.با این حال اولریش شمیدلا، دبیر سرویس امور خارجی هفته‌نامه فوکوس تصریح کرد: ما از این مصاحبه حمایت می‌‏کنیم.

به نوشته روزنامه اسرائیلی اورشلیم پست,یووال استینیتر نماینده پارلمان اسرائیل از حزب لیکویید در واکنش به اظهارات اولمرت گفت: وی با اقدامات عجولانه خود به اسرائیل آسیب می‌‏رساند.