متصدیان واحدهای صنفی تا یک سال آینده دارای کارت هوشمند اصناف می‌شوند. رییس شورای اصناف کشور در گفتگو با خبرگزاری مهر افزود: کارت متصدیان واحد صنفی هم اکنون مراحل اجرایی خود را می گذراند که در نهایت برای همه اصناف کشور کارت هوشمند صادر خواهد شد.

محمد آزاد تصریح کرد: با ارائه این کارت از طرف صنوف و وارد کردن آن به دستگاه کارت‌خوان‌، کارنامه شخصی از جمله تاریخ صدور‌، انقضا‌، میزان بدهکاری‌، سهمیه داشتن و نداشتن متصدی مشخص خواهد شد.

آزاد با بیان این که این طرح با کمک بانک ملت در حال اجرا است، افزود: مقرر شده است در شهریور ماه امسال کارت یاد شده تکمیل و در ۵ استان به صورت نمونه مورد استفاده قرار گیرد و پس از مطالعه بازتاب‌ها و نتایج آن‌، اصلاحات نرم افزاری لازم صورت گرفته و سپس در ۵ استان دیگر‌، این طرح اجرا خواهد شد.

به گفته رییس شورای اصناف‌، تا پایان امسال تمام اصناف کشور به کارت هوشمند تجهیز می شوند.

وی در خصوص برآورد هزینه طرح گفت: پیش بینی ما آن است که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰‌میلیون تومان فقط برای صدور کارت‌ها مورد نیاز است که با کمک‌های وزارت بازرگانی‌، کل بودجه مورد نیاز طرح تامین می شود.آزاد افزود: کارت هوشمند اصناف‌، پیش از این توسط صنف نانواها جهت صدور حواله سهمیه و درج مشخصات مورد استفاده قرار گرفته و موفقیت آمیز عمل کرده است.

وی با بیان این که نمونه دیگر این کار را وزارت بازرگانی به کمک بانک صادرات درباره مدیریت کالاهای کالا برگی انجام داده و نتیجه خوبی گرفته است‌، افزود: با اجرای طرح کارت هوشمند اصناف‌، کلیه متصدیان صنفی که بالغ بر ۲‌میلیون نفر هستند، تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

رییس شورای اصناف یاد آور شد: این کارت فقط برای متصدیان اصناف دارای پروانه صادر خواهد شد.