غول سبز وارد سینماها شد

نگاه سوم - در سینماهای آمریکا فیلم «شرک۳» در هفته گذشته توانست «اسپایدرمن ۳» را که مدت‌ها یکه‌تاز بود و پشت سر بگذارد و رکوردهایی را نیز به خود اختصاص دهد. «شرک» با ۱۲۲میلیون دلار فروش در سه روز نخست رکود بهترین افتتاحیه فیلم انیمیشن را جابه‌جا کرد و در عین حال در جدول بهترین فروش هفته نخست تاریخ سینما در رده سوم قرار گرفت و در صدر فروش سینماهای این کشور قرار گرفت.

«شرک ۳» نیز همچون «مرد عنکبوتی۳» با نقدهای نه چندان مثبت روبه‌رو شد ولی به فروش خیره‌کننده‌ای رسید. این موفقیت باعث شد «اسپایدرمن ۳» با وجود کاهش ۵۱درصدی تماشاگر با فروش ۵/۲۸میلیون دلار به رده دوم جدول سقوط کند. مجموع فروش خود را به ۸/۲۸۱میلیون دلار رساند.

مجموع فروش این هفته فیلم‌ها در مقایسه با موعد مشابه سال گذشته بیشتر بود و ۱۰ فیلم پرفروش این هفته در مجموع ۷/۱۷۰‌میلیون دلار فروش داشتند. سال گذشته این موقع فروش ۱۰ فیلم اول ۹/۱۵۲‌میلیون دلار بود و «رمز داوینچی» و کارتون «آن سوی پرچین» در صدر جدول فروش قرار داشتند.«۲۸ هفته بعد» فاکس که دنباله‌ای بر فیلم «۲۸ روز بعد» است، در دومین هفته اکران ۱/۵‌میلیون دلار فروخت و سومین فیلم پرفروش هفته شد. فروش این فیلم زامبی تا اینجای کار ۶/۱۸‌میلیون دلار شده است. «دیستربیا» پس از چند هفته همچنان در گیشه موفق است. فیلم پس از شش هفته که از نمایش آن می‌گذرد ۳/۷۱میلیون دلار فروخته است. تریلر «دیستربیا» این هفته ۷/۳‌میلیون دلار فروخت تا چهارمین فیلم هفته لقب بگیرد.

«قانون جرجیا» یونیورسال با بازی لیندسی لوهان و جین فوندا در دومین هفته اکران ۴۸‌درصد تماشاگران خود را از دست داد و با ۴۹/۳‌میلیون دلار فیلم پنجم هفته شد. مجموع فروش فیلم تاکنون ۶/۱۲‌میلیون دلار شده است. تریلر قانونی «شکستگی» هم این هفته با کاهش ۲۰‌درصد تماشاگران خود ۴/۲‌میلیون دلار فروخت و پس از پنج هفته فروش خود را به ۶/۳۴‌میلیون دلار رساند. فیلم آنتونی هاپکینز این هفته جایگاه ششم جدول را به خود اختصاص داد. «نیروی دلتا»، «نامریی» و «پاسبان عصبی» هر کدام با کمتر از دو میلیون دلار فروش رده‌های هفتم تا نهم را از آن خود کردند و فیلم «Waitress» با فروش حدود یک میلیون دلار در رتبه دهم قرار گرفت.

در سطح جهانی همچنان «اسپایدرمن ۳» به دلیل اکران محدود «شرک ۳» تنها در ۴کشور روسیه، اوکراین، فیلیپین و رومانی همچنان در صدر قرار دارد. این فیلم هفته گذشته ۶/۴۹میلیون دلار فروش داشت.

«اسپایدرمن ۳» در حال حاضر در ۱۰۵کشور به نمایش گذاشته‌ شده است. «شرک ۳» نیز این هفته ۳/۱۳میلیون دلار فروش داشته است.