کاخ سفید اتهامات مطرح شده از سوی ایران در خصوص شبکه‌های جاسوسی را تایید یا تکذیب نکرد. به گزارش ایسنا، خبرگزاری آسوشیتدپرس با اشاره به خبر کشف چند گروه جاسوسی سازمان دهی شده از سوی اشغال‌گران عراق در ایران که وزارت اطلاعات ایران اعلام کرد، گزارش داد: کاخ سفید روز شنبه اعلام کرد که اتهامات وارده در‌خصوص این موضوعات جاسوسی را تایید یا تکذیب نمی‌کند. دانا پرینو، معاون امور مطبوعاتی کاخ سفید مدعی شد: ما از ایران می‌خواهیم نقشی مثبت را در عراق ایفا کند و مقصر دانستن دیگران را برای مشکلاتی که فقط خودشان برای خودشان ایجاد کرده‌اند، متوقف کند.

وزارت اطلاعات ایران در بیانیه‌ای اعلام کرد که چندین شبکه‌ جاسوسی متشکل از عوامل نفوذی اشغال‌گران عراق را در غرب، جنوب غرب و مرکز ایران شناسایی و منهدم کرده است. این اتهامات دو روز پیش از تاریخی مطرح شد که قرار است در آن سفیران آمریکا و ایران در بغداد با یکدیگر دیدار و در خصوص راه‌های کاهش بحران در این کشور بحث کنند.

آسوشیتدپرس نوشت: مشخص نیست اعلام این مطلب چه تاثیری بر آن مذاکرات خواهد داشت اگر چه به وضوح منعکس کننده‌ سرسختانه‌تر شدن موضع ایران است. این خبرگزاری می‌افزاید: در بیانیه‌ ایران به نام آمریکا و انگلیس اشاره نشده است؛ اما در پی گزارشاتی مطرح می‌شود که گفته بود جورج بوش، رییس جمهوری آمریکا اجازه‌ اقدام پنهان سیا، برای بی‌ثبات کردن دولت ایران را داده است.

به گزارش ایرنا شنبه شب وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که سربازان گمنام امام زمان (عج) موفق به کشف، شناسایی و ضربه به چند شبکه جاسوسی از عوامل نفوذی اشغال‌گران عراق در مناطق غرب، جنوب غربی و مرکزی ایران شدند.

این شبکه‌های جاسوسی با هدایت سرویس‌های اطلاعاتی اشغال‌گران و حمایت برخی گروه‌ها و جریان‌های موثر عراقی فعالیت می‌کردند.