وزارت رفاه و تامین اجتماعی که‌ به دلیل گستردگی حوزه وظایف ده‌ها میلیون مخاطب دارد، ‌با گذشت هشت‌ماه از تصدی وزیر جدید، در زمینه اطلاع‌رسانی ضعیف عمل کرده و شائبه کم‌کاری ‌این وزارتخانه ‌در افکار عمومی بیش از پیش پررنگ شده است. ‌به گزارش خبرگزاری فارس، وزارت رفاه پس از گذشت بیش از دو سال شکل‌گیری و پشت سر گذاشتن مشکلاتی نظیر تعویض‌های مکرر در مدیریت و بحث انحلال و ادغام در وزارتخانه‌ای دیگر،‌ هنوز در گیر و دار تعویض‌های مکرر است و به دلیل برقرارنشدن ارتباط مؤثر با رسانه‌ها تاکنون موفق به ارائه گزارش عملکرد خود نشده است.

وزارت رفاه با داشتن یک پنجم بودجه کشور و با شعارهایی ‌چون هدفمندکردن یارانه‌ها، فقرزدایی و بیمه همگانی شکل گرفته، اما به دلیل فقر اطلاع‌رسانی به موقع این وزارتخانه از بدو تاسیس تاکنون از تحقق این شعارها و اهداف، خبر مهمی منتشر نشده است. این موضوع بیش از هر چیز زمینه را برای زیر سوال بردن اقدامات انجام شده در این وزارتخانه توسط مخالفان فراهم می‌آورد. ‌ عبدالرضا مصری که پیش از تصدی وزارت رفاه، رییس کمیسیون اجتماعی مجلس و یکی از منتقدان جدی در مباحث مربوط به رفاه جامعه بود و کارشناسان این حوزه چشم امید برای ایجاد تحولی بزرگ با آمدن این وزیر جدید بسته بودند، بیشتر رویه‌ سکوت را در پیش گرفت و پس از اخذ رای اعتماد از مجلس، بنا به اقتضائات و شرایط امور اجرایی با کار درگیر شد.

وزیر جدید رفاه که در دوران تصدی کمیسیون اجتماعی مجلس، فردی رسانه‌ای بود، به یک‌باره با آمدن به وزارت رفاه از خبرنگاران گریزان شد به گونه‌ای که با گذشت ۸ ماه از مسوولیت جدید حتی یک بار در وزارتخانه نشستی خبری برای پاسخ به پرسش‌های بی‌شمار خبرنگاران و اعلام برنامه‌های کاری خود ‌برگزار نکرده است.

براساس اصل ۲۹ قانون اساسی، «برخورداری از تامین اجتماعی از نظر بازنشستگی، بیکاری، از کارافتادگی، بی‌سرپرستی، حوادث و سوانح، نیاز به مراقبت‌های بهداشتی و درمانی به صورت بیمه‌ای و غیربیمه‌ای حقی است همگانی و دولت موظف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‌های فوق را برای یکایک افراد تامین کند» که نمود قوانین برخورداری عموم مردم از این خدمات در وزارت رفاه باید باشد. ‌وزارتخانه بزرگ رفاه مسوولیت‌های بزرگی چون رفاه کل بازنشستگان کشور، حدود ۲۸‌میلیون نفر بیمه شده تامین اجتماعی، دو ‌میلیون نفر تحت پوشش سازمان بهزیستی و تامین کل اقشار آسیب‌پذیر کشور را برعهده دارد‌. ‌حال پس از گذشت ۸ ماه از انتصاب مصری به سمت وزارت رفاه، به علت ضعف اطلاع‌رسانی در این وزارتخانه، هنوز کسی از سرنوشت آخرین خط فقر خبری ندارد و مشخص نیست تا چه زمانی باید مستند خط فقر برای سال ۸۴ باشد؟