دنیای اقتصاد- یک روز پس از انتشار نامه ۵۷ اقتصاددان خطاب به محمود احمدی‌نژاد و ابراز نگرانی آنان از آینده اقتصادی کشور، خبرگزاری فارس اقدام به انتشار گزارشی به نقل از صندوق بین‌المللی پول کرد.

در این گزارش که با عنوان «گزارش ۸ اقتصاددان جهان از ۱۵ موفقیت اقتصادی دولت نهم» روی پایگاه اینترنتی این خبرگزاری قرار گرفت، به نقل از صندوق بین‌‌‌المللی پول، ۱۵ عملکرد مثبت دولت نهم ارزیابی شده است. نکته قابل توجه در انتشار گزارش یادشده آن است که خبرگزاری فارس، زمان دقیق ارائه این گزارش از سوی صندوق بین‌المللی پول را اعلام نکرده و تنها از لفظ «اخیرا» استفاده کرده است، حال آنکه براساس پیگیری‌های خبرنگار دنیای‌اقتصاد، تاریخ ارائه این تحلیل از سوی این نهاد بین‌المللی مارس ۲۰۰۷ (اسفند ۸۵ و فروردین ۸۶) است.

از سوی دیگر در این گزارش تحلیلی آمده است که رشد اقتصادی ایران در سال ۸۵ حدود ۶درصد برآورد می‌شود، در حالی که تنها دو روز قبل، صندوق بین‌‌المللی پول رشد اقتصادی ایران در سال ۸۵ را ۵/۵درصد اعلام کرد.

دیگر آنکه، خبرگزاری فارس در نشر گزارش ۸ اقتصاددان صندوق بین‌المللی پول، از آغاز اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی به عنوان یکی از موفقیت‌های دولت نهم نام برده و بر آن مانور بسیار داده است، اما از کندی روند اجرای این اصل که به عنوان یک نقطه ضعف عملکرد دولت در همین تحلیل مطرح شده، به سرعت گذشته است.