رهبر ائتلاف یکپارچه و رییس مجلس اعلای اسلامی عراق، مردم عراق را برای شرکت در راهپیمایی بزرگ در شهر نجف اشرف به منظور اعتراض به هتک حرمت حرم سامرا دعوت کرد. به گزارش ایرنا، سیدعبدالعزیز حکیم که پس از مرخص شدن از بیمارستان هنوز تحت‌نظر پزشکان در تهران به سر می‌برد، در پیامی خطاب به ملت عراق اعم از شیعه و سنی از آنان خواست تا روز پنجشنبه در یک تظاهرات میلیونی و با حمل پرچم‌های سیاه انزجار خود را از اعمال تروریستی علیه حرم سامرا ابراز کنند. رهبر ائتلاف یکپارچه عراق همچنین از دولت عراق خواست که ‌ضمن قبول مسوولیت تامین امنیت عتبات عالیات، جدول زمانبندی برای بازسازی حرمین شریفین و تامین امنیت این دو حرم مطهر تهیه و ارائه کند. روز پنجشنبه مصادف با هفتمین روز فاجعه انفجار حرمین عسکریین در شهر سامرا است.

دستگیری ۱۶مظنون

وزارت کشور عراق اعلام کرد: ۱۶فرد مظنون به دست داشتن در انفجار در حرم سامرا، دستگیر و چهار فرد مسلح کشته شدند. به گزارش ایرنا عبدالکریم خلف سخنگوی این وزارتخانه روز سه‌شنبه به خبرنگاران در بغداد گفت که در جریان دستگیری این عده توسط فرماندهی عملیات نظامی در سامرا چهار فرد مسلح نیز کشته شدند.

وی تاکیدکرد که تحقیقات اولیه در حادثه انفجارتروریستی در سامرا به نتایج خوبی رسیده و به زودی نتایج آن اعلام می‌شود. ازطرفی وزارت مشورتی درامور امنیتی در بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق هویت یکی از عوامل دخیل در انفجار مزبور را شناسایی کرده‌اند. این بیانیه نام فرد مزبور را «وسام السعدی» ذکر کرده است. براساس این بیانیه، وسام السعدی برادر حامدالسعدی دستیار هیثم البدری عامل و طراح انفجار اول حرم سامرا در اسفند ماه سال ۸۴ است.