نظام بانکی درباره چک تدبیر مناسب‌تری اتخاذ کند

نظام بانکی کشور باید در خصوص چک تدبیر راهگشا و مناسب‌تری اتخاذ کند و تضمین مقتضی را برای مشتریان ایجاد کند تا چک از اعتبار و وثوق بیشتری نزد سیستم گردش مالی اقتصادی برخوردار باشد و مردم را هم دچار مشکل نکند.

به گزارش روابط عمومی دادستانی کل کشور، دری نجف‌آبادی در ملاقات با شماری از صاحبان صنایع و انجمن‌های صنفی- صنعتی کشور، گفت: قوه‌قضائیه در تامین امنیت سرمایه‌گذاری به عنوان بستر رشد و شکوفایی کشور مصمم است و از همه ظرفیت‌های مقتضی در این حوزه استفاده خواهد کرد. قربانعلی دری‌نجف‌آبادی خواستار سیاست‌های همسو با اهداف کلان اقتصادی نظام توسط بخش‌‌های مختلف اقتصادی شد و اظهار کرد: امور گمرکی، قوانین و مقررات مالیاتی، مسائل پولی و بانکی، تخصیص اعتبارات و تسهیلات اعم از ریالی و بیمه‌ای باید طی یک سیاست کلان واحد در جهت ارتقا کمیت و کیفیت تولید و اشتغال، کارآفرینی و سرمایه‌گذاری هدایت شود تا نظام اقتصادی را به سرمنزل مقصود برساند.

وی با اشاره به مشکلات پدیدار شده در دادوستد چک در میان صنعتگران، گفت: نظام بانکی کشور باید در خصوص چک تدبیر راهگشا و مناسب‌تری اتخاذ کند و تضمین مقتضی را برای مشتریان ایجاد کند تا چک از اعتبار و وثوق بیشتری نزد سیستم گردش مالی اقتصادی برخوردار باشد و مردم را دچار مشکل نکند و برای دستگاه قضایی نیز دردسرساز نشود.