محمد نیازی رییس سازمان بازرسی کل کشور که در شورای اداری استان گلستان سخن می‌گفت، عنوان کرد: سازمان بازرسی کل کشور به دنبال این نیست که عیبی را در دستگاهی پیدا کند و به رخ بکشد، بلکه آمده‌ایم تا اشکالات، ضعف‌ها و نقص‌ها را برطرف نماییم، به همین دلیل نقش سازمان بازرسی کل کشور، نقش اصلاحی است. نیازی افزود: در سال ۸۵ بیش از ۱۰هزار پیشنهاد در گزارش‌های سازمان مطرح شد که بیش از ۷۰درصد آن اصلاحی (اصلاح رویه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل) بوده است.

نیازی، توجه به برنامه خود کنترلی دستگاه‌ها و نظارت پیش‌نگر را یکی دیگر از برنامه‌های سازمان بازرسی کل کشور عنوان و خاطر نشان کرد: بنای ما دخالت در تصمیم‌گیری‌های دستگاه‌ها نیست، بلکه به عنوان ناظر روند صحیح امور و قوانین را در دستگاه‌ها نظارت می‌کنیم.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به این‌که در مبارزه با فساد، تعارف وجود ندارد گفت: هر کس در این باره کوتاهی کند به کشور خیانت کرده است.

نیازی بر تقویت نظارت‌ها و کنترل زیرمجموعه‌ها تاکید کرد و گفت: فقط با بخشنامه و دستورالعمل نمی‌توان یک مجموعه را مدیریت کرد یا از فساد جلوگیری کرد، باید نظارت‌ها دقیق باشد.