معاون دادستان تهران در امور زندان‌ها و نظارت بر ضابطان با بیان این‌که دو امر مهم ابلاغ و اجرای دستورات قضایی با مشکل مواجه است، به ضرورت وجود و جایگاه پلیس تخصصی در دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: در امور تحقیق و کشف جرم نیز نیازمند پلیس متخصص هستیم. محمود سالارکیا با اشاره به نقش پلیس قضایی از شروع اقدامات قضایی، خاطرنشان کرد: ‌اکنون در زمینه ابلاغ اوراق قضایی به دلیل نداشتن نیروهای متخصص در این امر و شاید شناخت اندک نیروهایی که امروز این کار را به عهده دارند، با اطاله دادرسی مواجه هستیم.

وی اظهار کرد:‌ شاید به نظر برسد که ابلاغ اوراق قضایی اقدامی ساده است در حالی که اگر ابلاغ اوراق قضایی به عنوان امری مهم درست و به موقع انجام نشود، قطعا تشکیل دادگاه با مشکل مواجه شده و در همین جا حقوق مردم تضییع می‌شود.

سالارکیا با بیان این‌که در گذشته وظیفه ابلاغ اوراق قضایی و اجرای احکام بر عهده پلیس قضایی بود ادامه داد: متاسفانه در امر اجرای احکام، شاهدیم که بسیاری از پرونده‌ها به دلیل نبود نیروی متخصص در اجرای دستورات قضایی معطل مانده است، بنابراین امروز دو امر مهم ابلاغ قضایی و اجرای دستورات قضایی با مشکل مواجه است.