گروه کامپیوتر- نهمین نمایشگاه کامپیوتر، هفتمین نمایشگاه ماشین‌های اداری و اولین نمایشگاه تخصصی موبایل و تجهیزات جانبی از ۹ الی ۱۳‌شهریور در مشهد توسط سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان خراسان برگزار می‌شود. هاشمی، عضو شورای مرکزی سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به نحوه برگزاری نمایشگاه کامپیوتر استان خراسان گفت: در سال‌های نخست برگزاری نمایشگاه در مشهد به‌رغم کاستی‌ها و شرایط نامساعد مکان تازه تاسیس نمایشگاه، انگیزه زیادی جهت شرکت در این‌گونه همایش‌ها در بین فعالان این صنعت در این منطقه ایجاد کرد. ولی متاسفانه این حضور گسترده صنف در سال‌های بعد باعث ایجاد غرور کاذب در ذهن مدیران نمایشگاه که دائما در حال تغییر بودند شده و موجب کم رنگ شدن حضور فعالان صنف در سال‌های اخیر شد. با توجه به اینکه به صحنه بازگرداندن اعضا کاری بسیار مشکل بود، ولی این مهم با اعتمادی که اعضا به سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان داشتند و با برگزاری نشست‌های پی‌درپی مسوولان سازمان با مدیران جدید نمایشگاه نتایج مثبتی به دست آمد و استقبال خوبی از برگزاری نمایشگاه توسط سازمان صورت گرفت.وی افزود: تسهیلات و امکاناتی که در این نمایشگاه در نظر گرفته شده است شامل تخفیف ۱۰‌درصد از هزینه‌ اجاره فضای غرفه‌ها، اختصاص یک صفحه آگهی رایگان در کتاب ویژه نمایشگاه، تبلیغات تلویزیونی با ۹۰‌درصد تخفیف برای اعضا، تبلیغات محیطی با ۳۰‌درصد تخفیف، اجاره سالن سمینار با ۵۰‌درصد و اینترنت Wire-less رایگان در نمایشگاه است. همچنین زمان برگزاری نمایشگاه نیز با توجه به نظر اعضای صنف از بهمن ماه به شهریور ماه تغییر یافت.

وی ادامه داد: یکی از نکات قابل توجه در مورد برگزاری یک نمایشگاه، مکانیسم برگزاری آن و اموری است که به نحوه جذب و تشویق غرفه‌داران مربوط می‌‌شود. به طور کلی مکانیسم برگزاری باید به گونه‌ای باشد که انگیزه کافی را برای صاحبان صنعت، واحدهای صنفی، دانشگاه‌‌ها و دانشجویان جهت شرکت در نمایشگاه و ارائه فناوری جدید ایجاد کند. این انگیزه می‌تواند توسط برگزاری کنفرانس‌ها، فراخوان‌ مقاله، تخفیف ویژه برای ارائه دهندگان فناوری‌های جدید، اهدای هدایا به مقالات برتر تقویت شود.برگزارکنندگان نیز باید بر آن باشند که بخش‌تخصصی و بخش‌های دیگر نمایشگاه از هم مجزا باشند تا هم متخصصان و هم غیر‌متخصصان به آنچه در نظر دارند راحت‌تر دست یابند.

عضو شورای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با اشاره به برگزاری نمایشگاه الکامپ استان تهران اظهار داشت: با یک نگاه ساده هر بیننده‌ای می‌توانست عدم توانمندی برگزارکنندگان نمایشگاه الکامپ تهران را لمس کند. چیدمان نادرست رسته‌ها، غرفه‌های خالی و عدم حضور بزرگان صنف نیز از دیگر مشکلات این نمایشگاه بود.