گیگابایت مادربردی با چیپ اینتل P965 عرضه می‌کند

گروه کامپیوتر ـ شرکت گیگابایت قبل از شروع همکاری مشترک خود با ایسوس، مادربردی مبتنی بر پردازنده‌های Core ۲ Due را تولید و روانه بازار کرد. این مادربرد که GA-P۹۶۵-DS۶ نام دارد از آخرین تکنولوژی چیپ ست‌‌های Intel با نام P۹۶۵ Express بهره می‌برد. چیپ P۹۶۵ که تنها روی مادربرد فوق به کار رفته، به این مادربرد امکان Over-Clocking را داده است تا این ویژگی پیشرفته که تا به حال تنها بر روی مادربردهای سطح بالا و گران قیمت در دسترس بوده است، پس از این در اختیار کاربران با بودجه متوسط قرار گیرد. Over-Clocking با بهره‌گیری از نرم‌افزارهای ساده و نیز تغییرات Bios و همین‌طور تکنولوژی M.I.T بالاترین سطوح کارآیی در سیستم‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

همچنین عمر مفید این مادربرد به وسیله استفاده از خازن‌های solid-state افزایش می‌یابد و علاوه بر این، عملکرد سیستم در شرایط ویژه و زیر فشار سنگین کاری، ثابت باقی می‌ماند.

مادربرد فوق با بهره‌گیری از مشخصات پیشرفته‌ای همچون تکنولوژی دسترسی هوشمند و سریع به حافظه که در سری چیپ ست‌های P۹۶۵ تعبیه شده، قادر است با استفاده از حافظه‌های دو کاناله DDR ۸۰۰mhz کارآیی کلی سیستم را تا حد زیادی افزایش دهد.

GA-P۹۶۵-DS۶)۶-Quad )با پشتیبانی از حداکثر ۶ ابزار SATA ۳.۰Gbs، حداکثر کارآیی را در هنگام استفاده از ابزارهای ذخیره‌سازی مانند دیسک‌های سخت را فراهم می‌آورد.

همچنین با پشتیبانی از درگاه جدید eSATA به کاربرده شده در این مادربرد می‌توان انواع ابزارهای ذخیره‌سازی خارجی را با سرعت ۳۷ برابر درگاه‌های USB و IEEE ۱۳۹۴ به سیستم متصل نمود، اما با این وجود از ۱۰ درگاه USB۲.۰ بهره می‌برد که امکان اتصال هر ابزاری را فراهم می‌آورد.