ابرکامپیوترهای آمریکا به‌روز شدند

گروه کامپیوتر- دولت آمریکا با سرمایه‌گذارى‌هاى جدید، توانمندترین ابرکامپیوترهاى خود که در مسائل تحقیقاتى و پزشکى مورد استفاده قرار مى‌گیرند را به‌روز کرد. ابرکامپیوتر Cray XT۳ که در آزمایشگاه ملى Oak Ridge ایالت تنسى آمریکا واقع شده از این پس مى‌تواند در هر ثانیه بیش از ۵۴تریلیون محاسبه را انجام دهد که تا چندى پیش تنها مى‌توانسته ۲۵تریلیون محاسبه را در هر ثانیه انجام دهد.توماس زاچاریا

(Thomas Zacharia) یکى از مسوولان این آزمایشگاه گفت: به‌روزرسانى ابرکامپیوترهاى بزرگ آمریکا موجب شده تا سرعت آنها به طور میانگین تا پنج برابر افزایش پیدا کند. این امر نشان مى‌دهد که از این پس دانشمندان تحقیقات علمى خود را سریع‌تر و با درصد خطاى پایین‌تر انجام خواهند داد.این ابرکامپیوتر که به Jaguar شهرت یافته سیزدهمین ابرکامپیوتر پزشکى بزرگ دنیا محسوب مى‌شود و تاکنون بخش زیادى از تحقیقات علمى و پزشکى به کمک آن انجام شده است.

زاچاریا همچنین خاطرنشان کرد: داشتن سخت‌افزارهاى توانمند نظیر این ابرکامپیوتر به تنهایى کافى نیست و ما براى استفاده از این‌قبیل ابزارها به متخصصان و کارشناسان فراوانى از سراسر دنیا نیاز داریم.