دنیای اقتصاد - عامل قتل یک میلیاردر تهرانی که در ویلای کوهستانی، وی را هدف گلوله قرار داده بود، در ردیابی‌های علمی پلیس جنایی دستگیر شد.این جنایت خاموش، ساعت 20 و 30دقیقه شامگاه 24 مردادماه سال جاری وقتی مردی به خانه ویلایی برادر میلیاردرش در محله کوهسار اوین درکه رفت، اتفاق افتاد.

گروه حوادث - عامل قتل یک میلیاردر تهرانی که در ویلای کوهستانی، وی را هدف گلوله قرار داده بود، در ردیابی‌های علمی پلیس جنایی دستگیر شد.
این جنایت خاموش، ساعت 20 و 30دقیقه شامگاه 24 مردادماه سال جاری وقتی مردی به خانه ویلایی برادر میلیاردرش در محله کوهسار اوین درکه رفت، فاش شد.بنابراین گزارش، وقتی ماموران کلانتری 163ولنجک ماجرای این جنایت را مخابره کردند، تیم ویژه‌ای از کارآگاهان جنایی و بازپرس اصغرزاده به قتلگاه مرد میلیاردر اعزام شدند.تیم تحقیق در پذیرایی ویلای کوهستانی، پیکر خون‌آلود و بی‌جان مردی به نام «محمد خوئی» را دیدند که با صورت روی زمین افتاده بود و در بازرسی از جسد محل اصابت گلوله‌ای از پشت سر به جمجمه‌اش را به دست آوردند.

کارآگاهان وقتی پی بردند قربانی یک مرد تنها و میلیاردر است، در بررسی قفل‌‌های درهای ورودی، ردپای یک آشنا را در این جنایت به دست آوردند که بدون شکستن قفل‌ها وارد ویلای کوهستانی شده است.
به این ترتیب، برای اینکه سرنخی از انگیزه جنایت در اختیار پلیس باشد جست‌و‌جوی خانه ویلایی در دستور کارشان قرار گرفت و با مشخص ساختن اینکه قاتل اثاثیه را به هم زده و به نظر می‌رسد دنبال چیز خاصی بوده است، روی میز به قطعه روزنامه‌ای برخوردند که در آن آگهی فروش خودروی بی‌.ام.و گرانقیمتی درج شده بود.
تیم تحقیق وقتی از برادر مرد میلیاردر شنید که «محمد» دو خودروی پژو ۲۰۶ و بی.ام.و داشته و می‌خواست هر دو را بفروشد خود را در برابر قاتلی دیدند که با آگهی روزنامه به شکار قربانی‌اش رفته بود.
تجسس‌ها نشان داد «محمد» بعد از فروش پژو 206 خود برای فروش بی.ام.و در روزنامه آگهی داده بود و با توجه به مدل و نوع خودروی بی.ام.و ردیابی آن را آغاز کردند در حالی که هیچ ردپایی از قاتل در دست نبود و تنها یکی از همسایه‌های مرد میلیاردر توانسته بود چهره فرضی رایانه‌ای را ترسیم کند، پلیس جنایی تهران توانست در کمتر از 15روز به سرنخ اصلی دست یابد.
کارآگاهان با اقدامات علمی خاصی پی بردند که عامل تیراندازی در ویلای کوهستانی قصد داشته است بی.ام.و مرد میلیاردر را با مدارک اصلی به فروش برساند و با مردی پای معامله نشسته است.
خریدار بی.ام.و شناسایی شد و در تحقیقات با بیان جزئیات آشنایی با قاتل و چگونگی خرید بی.ام.و، مشخصات قاتل را در اختیار پلیس قرار داد. تیم تحقیق پی برد خانه مرد تیرانداز در ولنجک و در نزدیکی محل جنایت بوده است.شامگاه سه‌شنبه 7شهریور ماه سال‌جاری، پسر 27ساله‌ای به نام «روشن» وقتی در خانه‌اش نشسته بود در عملیات غافلگیرانه کارآگاهان جنایی دستگیر شد و در حالی که سعی داشت خود را بی‌گناه نشان دهد، با اعترافات تکان‌دهنده‌ای قتل میلیاردر را به گردن گرفت.سرهنگ «رجبی»، رییس پلیس آگاهی تهران با بیان جزئیات عملیات پلیسی برای افشای راز جنایت در ویلای کوهستان، گفت: عامل جنایت، پسری جوان و دلال خیابانی خودرو است، وقتی بازداشت شد در انباری خانه‌شان اسلحه کلت کمری‌اش به همراه مدارکی از قربانی جنایت به دست آمد.این قاتل وقتی آگهی را در روزنامه دیده است، عصر 24مرداد ماه با مقتول تماس گرفته و با وی قرار ملاقات گذاشته است. در قرار نخست حتی به «محمد» 2میلیون تومان داده است و روز جنایت برای قرار مرگ به خانه قربانی رفته است.وقتی در داخل خانه او را هدف گلوله قرار داده ، به جست‌وجوی خانه پرداخته و با سرقت همان 2میلیون تومان خودش و خودروی بی.ام.و فرار کرده است.وی در پایان به توصیه‌های پلیس پرداخت و گفت: بارها در خصوص چنین خرید و فروش‌هایی تذکر داده‌ایم که متاسفانه سوءاستفاده گران با آگهی روزنامه‌ها به راحتی وارد حریم خانه قربانیان خود می‌شوند و با انجام اقدامات جنایتکارانه به سرقت دست می‌زنند.وی گفت: از مردم می‌خواهیم از روش‌های قانونمند به خرید و فروش بپردازند تا در کمین مجرمان گرفتار نشوند.بنا به گزارش خبرنگار جنایی ما، تیرانداز ویلای کوهستانی سابقه جعل و کلاهبرداری دارد که نشان می‌دهد وی با طراحی نقشه مجرمانه به شکارهای خود می‌پرداخته است.

مقتول