شرکت‌‏های ایرانی در جیتکس حرفی برای گفتن ندارند

۹۹‌درصد شرکت‌‏های ایرانی که به جیتکس می‌‏روند، محصولی برای عرضه کردن نداشته و برای خرید محصول می‌‏روند. احمد افقهی، عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای، در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص حضور شرکت‌‏های ایرانی در نمایشگاه جیتکس دبی با توجه به نزدیک شدن به برگزاری این رویداد، اظهار داشت: تنها چند شرکت معدود ایرانی که تعدادشان به ۵ شرکت هم نمی‌‏رسند در جیتکس حضور دارند و محصول عرضه می‌‏کنند.

وی، با اشاره به شرکت‌‏هایی نظیر فراسو و ثنارای که در جیتکس حرفی برای گفتن دارند، خاطرنشان کرد: جیتکس بازار هدف شرکت‌‏های ایرانی نیست و هیچ‌‏گونه جذب سرمایه‌‏گذاری را به دنبال نخواهد داشت.

مهندس افقهی، با اشاره به حضور شرکت‌‏های بزرگ و معـــروف خارجـــی در نمایشگاه جیتکس، تصریح کرد: شرکت‌‏های ایرانی تنها نمایندگانی از این شرکت‌‏های بزرگ خواهند بود.

وی، با بیان این که شرکت‌‏های ایرانی در جیتکس کمبودهای ارتباطی را در غرفه شرکت‌‏های بزرگ جبران می‌‏کنند، افزود: ایرانی‌‏ها تحت نام شرکت‌‏های خارجی در جیتکس حضور دارند.

عضو سازمان نظام صنفی رایانه‌‏ای، با تاکید بر این که غرفه‌‏ای که متعلق به شرکت‌‏های ایرانی باشد در جیتکس به ۵ غرفه هم نمی‌‏رسد، گفت: در ایران خرید و واردات صرفه بیشتری از تولید خواهد داشت، چرا که حمایت جدی از تولیدکنندگان نداریم.