تولید باتری گوشی با استفاده از پلاستیک

مهندسان دانشگاه براون یک باتری جدید را تولید کرده‌اند که از پلاستیک و نه از فلز برای هدایت جریان الکتریسیته استفاده می‌کند. شرح چگونگی عملکرد این نمونه باتری در نشریه «مواد پیشرفته» منتشر شده است.

«تیهاس پالمور» یکی از استادان دانشگاه براون در خصوص این باتری می‌گوید: «باتری‌های فعلی دارای محدودیت هستند و باید هر از گاهی شارژ شوند و به‌رغم اینکه می‌توانند برای مصرف‌کننده هم گران تمام شوند، نیروی زیادی را هم تولید نمی کنند».

گزینه دیگری که در این زمینه مطرح است، خازن‌ها هستند که در وسایل الکترونیکی موجود هستند و می‌توانند نیروی عظیمی را تولید کنند، اما ظرفیت ذخیره سازی قابل ملاحظه ای را برای ذخیره نیرو ندارند.

وی درباره باتری‌های جدید می‌گوید، باتری مذکور به‌رغم اینکه یک عملکرد جدید را ارائه می‌دهد در ضمن خیلی هم جالب توجه است.

این باتری جدید هم از نظر وزن و هم از نظر قطر از دستگاه پخش موسیقی iPod Nano کوچکتر است. پالمر همچنین در خصوص نقیصه‌های این باتری جدید خاطر نشان کرد که مشکلاتی هم وجود دارد که از آن میان می‌توان به کاهش ظرفیت ذخیره نیروی آن پس از شارژ شدن اشاره کرد و یادآور شد که این کاستی‌ها باید قبل از آنکه محصول جدید به بازار ارائه شود بر طرف شوند.

تولید‌کنندگان باتری مدت‌ها بود که به دنبال راه‌های جدیدی برای ذخیره و تولید موثر تر نیرو بوده‌اند.

این در حالی است که سازمان هوا و فضای آمریکا «ناسا» و نیروی هوایی آمریکا نیز باتری‌های جدیدی را با استفاده از پلیمر تولید کرده‌اند.