اراک- خبرنگار دنیای اقتصاد: سه تن از متهمان آدم‌ربایی و تجاوز به عنف را که مبادرت به ربودن و تجاوز به دختر ۱۹ساله‌ای کرده بودند، به اعدام محکوم شدند. شرح ماجرا

روز ۲۱مرداد ماه دختر جوانی که با عنوان شاگرد مغازه در یک فروشگاه لبا‌س‌فروشی کار می‌کرد پس از برقراری رابطه نامشروع با پسر صاحب‌مغازه علی-ر، با پژوی ۴۰۵ به یکی از باغ‌های اطراف روستای مرزیجران می‌روند اما پس از توقف در یکی از اراضی روستایی دو موتورسوار به نام‌های بهرام-ص معروف به صفر و مجید-ح پس از مشاهده آنان به علی-ر حمله‌ور شده، شیشه خودرو را شکسته و با پرتاب کردن سوئیچ خودرو به وسط جاده اقدام به ربودن مهتاب-گ کردند در همان زمان دو نفر دیگر سوار بر موتور به نام‌های محمدرضا-ص و مصطفی-ر وارد صحنه درگیری شدند. بهرام-ص و محمدرضا-ص مهتاب را به زورسوار موتورسیکلت کرده و مجید-ح و مصطفی-ر نیز با ضرب و شتم علی-ر مانع از کمک علی به مهتاب می‌شوند سپس مهتاب را با موتور به خانه باغی خالی از سکنه واقع در ۵/۲کیلومتری محل حادثه انتقال داده و با اجبار و عنف به وی تجاوز می‌‌کنند.

کشف خانه باغی توسط نیروی انتظامی

علی-ر که با خودروی پژو مهتاب را به حوالی روستای مرزیجران برده بود پس از ربوده شدن مهتاب توسط آدم‌ربایان و پیداکردن سوئیچ خود را به سرعت به آنجا رسانده و موضوع را با نیروی انتظامی در میان می‌‌گذارد. مراجع انتظامی نیز سریع به محل اعزام و محل خانه باغی را پیدا کردند اما متهمان پس از مشاهده ماموران متواری شدند که پس از تعقیب و گریز محمدرضا-ص، مجید-ح و مصطفی-ر دستگیر و بهرام-ص از صحنه حادثه می‌گریزد که نهایتا وی نیز دستگیر می‌شود. در حین تعقیب متهمان یکی از افراد نیروی انتظامی بر اثر سقوط از موتور مضروب و به شهادت می‌رسد.

اقرار متهمان به بزه‌های انتسابی

بازپرسی شعبه یک دادسرای اراک با اشاره به اینکه پرونده آدم‌ربایی و تجاوز به عنف متهمان اولین بار در شعبه اول بازپرسی گشوده شد، گفت: متهمان به بزه‌های انتسابی اقرار کردند که درخصوص زنای به عنف قرار عدم صلاحیت به دادگاه کیفری استان صادر شد و درخصوص آدم‌ربایی، سرقت و ایراد ضرب و جرح قرار مجرمیت در این شعبه صادر شد و پس از صدور کیفرخواست توسط رییس کل دادگاه‌های انقلاب شهرستان اراک پرونده به شعبه ۱۰۱دادگاه جزایی ارجاع شد که در شعبه ۱۰۱قاضی رسالتی، بهرام-ص، محمدرضا-ص را به ۱۵سال حبس تعزیری به عنوان مشارکت در آدم‌ربایی و بهرام-ص را علاوه بر ۱۵سال به ۶ماه حبس تعزیری بابت تخریب خودروی علی-ر محکوم شد و مجید-ح و مصطفی-ر را هر یک به تحمل ۵سال حبس تعزیری و پرداخت دیه جراحت‌های، وارده به علی-ر محکوم کرده است. قاضی‌شاه کرمی افزود: علی-ر و مهتاب-گ نیز به اتهام رابطه نامشروع به تحمل شلاق محکوم شده‌اند.

حکم اعدام برای سه متهم ردیف اول

محمد صادق مهدوی‌راد، رییس کل دادگستری استان مرکزی و رییس دادگاه کیفری استان درخصوص پرونده کیفری متهمان حادثه آدم‌ربایی و تجاوز در روستای مرزیجران به خبرنگار ما گفت: حکم بدوی درخصوص سه تن از متهمان در دادگاه کیفری استان صادر شده که این افراد به اعدام محکوم شده‌اند و پرونده آنان جهت طی مراحل قانونی در حال پیگیری است.