معاون برنامه‌ریزی و توسعه مدیریت وزارت آموزش و پرورش از برداشته شدن سقف ۶۵‌ درصد، در ارتقای شغلی فرهنگیان خبر داد و گفت: از دیروز این دستورالعمل طی بخشنامه‌ای به تمامی استان‌های کشور ارسال شده است. محمد رضا محدث خراسانی در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر تاکید کرد: از تاریخ صدور بخشنامه در استان‌های سراسر کشور، تمامی معلمان دارای ۶۰۰ امتیاز می‌توانند از مزایای مربوط به ارتقای شغلی بهره‌مند شوند. وی با تاکید بر تلاش‌های ۴ماهه وزارت آموزش و پرورش در راستای انجام هماهنگی‌های لازم برای گرفتن این مجوز، گفت: با برداشته شدن این سقف عدالت میان فرهنگیان تقسیم خواهد شد. براساس این گزارش، از سال ۸۳ و طبق مصوبه هیات دولت قانونی ابلاغ شده بود که بر اساس آن تمامی معلمان و کارشناسان ادارات از جمله وزارت آموزش و پرورش درصورت کسب ۶۰۰ امتیاز در فرم‌های امتیاز بندی طرح ارتقای شغلی وارد میدان رقابت می‌شدند و تنها ۶۵‌ درصد از افراد دارای بالاترین امتیاز از مزایای این طرح بهره می‌بردند.

از سوی دیگر فرهنگیان بر مبنای حقوق دریافتی و نوع اشتغال خود با داشتن ۶۰۰ امتیاز در مقام ارشد، ۱۱۰۰ امتیاز در مقام خبره و

۱۶۰۰ امتیاز در رتبه عالی قرار می‌گرفتند و ‌درصدی به عنوان فوق‌العاده شغل دریافت می‌کردند، اما این در حالی بود که از سال ۸۳ به بعد و به دنبال سقف تعیین شده حدود ۳۵‌ درصد فرهنگیان دارای حداقل ۶۰۰ امتیاز از این مزایا بی بهره می‌ماندند و از این لحاظ گلایه‌مند بودند. بنابراین، با تصمیم جدید وزارت آموزش و پرورش در حذف سقف ۶۵‌ درصدی و اجرای آن، این مشکل فرهنگیان رفع خواهد شد.