مدیر عامل شرکت فناوری اطلاعات گفت: بانک اطلاعاتی فیلترینگ مراحل تست خود را می‌گذراند و در حال تکمیل است و هر زمانی که به طور کامل آماده بهره‌برداری شد، اعلام خواهیم کرد. جواد رادمان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان گفت: مناقصه‌ نرم‌افزار در جهت تولید تجهیزات فیلترینگ داخلی برگزار می‌شود و در تلاشیم برای فیلترینگ از تکنولوژی داخلی استفاده کنیم تا از خرید تجهیزات خارجی در این زمینه بی‌نیاز شویم، از این رو مناقصه نرم‌افزار فیلترینگ را برگزار خواهیم کرد که شرکت‌ها تا ۲۰ماه آبان‌ماه فرصت داشتند مدارک خود را برای حضور در این مناقصه ارسال کنند.

او درباره فیلترینگ اشتباهی سایت‌ها گفت: در حال حاضر با روندی که در فیلترینگ وجود دارد، کمتر سایتی به اشتباه فیلتر می‌شود و اگر موردی نیز پیش آید، در صورت اعلام پیگیری خواهد شد. از این رو، فیلترینگ برای سایت‌های غیراخلاقی و مستهجن است. مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات درباره برنامه‌های آتی این شرکت گفت: در هفته گذشته شورای اقتصاد مجوز برگزاری مناقصه جدیدی برای توسعه شبکه دیتا کشور داد که بررسی‌های لازم برای اعلام مناقصه به زودی انجام خواهد شد.

او افزود: برنامه دیگر ما اجرای پروژه SLA یا سطح کیفیت خدمات است که طرح آن با مرکز تحقیقات مخابرات ایران در حال پیگیری است و شرکت ارتباطات زیرساخت نیز طرح دیگری را در این زمینه در دست بررسی دارد که در نهایت هر دو طرح به تصویب سازمان تنظیم مقررات خواهد رسید و پیش‌بینی ما این است که پروژه SLA برای سال آینده نهایی شود. رادمان در خصوص تعداد پورت‌های راه‌اندازی شده برای بانک‌ها گفت: در حدود ۹هزار و ۴۸۵ پورت برای بانک‌ها در زمینه توسعه بانکداری الکترونیکی راه‌اندازی شده است و امکان‌سنجی در حدود ۴هزار پورت نیز انجام شده که به زودی واگذار خواهد شد که امیدواریم با افزایش پورت‌ها بتوانیم هر چه زودتر زیرساخت‌های بانکداری الکترونیکی را آماده کنیم.