خدمات تلفن اینترنتی به گوشی‌های موبایل منتقل می‌شود

شرکت «اسکایپ» که میلیون‌ها کاربر رایانه شخصی در جهان، از خدمات تلفن‌اینترنتی آن برای تماس صوتی رایگان با یکدیگر استفاده می‌کنند، برای نخستین بار خدمات تلفن اینترنتی (VoIP) را برای کاربران گوشی‌های موبایل ممکن کرده است. به گزارش سایت اینترنتی «پی‌سی‌ورلد»، مشتریان اپراتور تلفن‌همراه «تری‌گروپ» Groupا۳ در کشورهای اتریش، دانمارک، استرالیا و هنگ‌کنگ از این پس می‌توانند با استفاده از فناوری اسکایپ با یکدیگر به صورت رایگان تماس بگیرند. شرکت «تری گروپ» هنوز قیمت خدمات مخابراتی جدید خود را که شامل خدمات تلفن‌اینترنتی «اسکایپ» می‌شود اعلام نکرده، اما بیان داشته‌است که مشترکان این خدمات می‌توانند بدون محدودیت از «اسکایپ» برای تماس رایگان با یکدیگر استفاده کنند.

شرکت «اسکایپ» از زمان راه‌اندازی در سال ۲۰۰۳ تاکنون به کاربران خود اجازه می‌دهد بر اساس فناوری تلفن اینترنتی (VoIP) به صورت رایگان و با استفاده از هدفون و میکروفون و از طریق یک نرم‌افزار با یکدیگر صحبت کنند و یا با هزینه اندک، به خطوط تلفن ثابت و یا همراه متصل شوند. به گفته «نیکلاس زن‌استورم»، مدیر اجرایی «اسکایپ»، تمامی ۱۳۶میلیون کاربر نرم‌افزار «اسکایپ» که تاکنون از رایانه‌هایشان برای تماس با یکدیگر استفاده می‌کرده‌اند، کم‌کم باید خود را برای رها شدن از رایانه و استفاده از «اسکایپ» در گوشی‌های موبایلشان آماده کنند.

هم‌اکنون حدود ۱۴میلیون نفر در جهان مشترک خدمات تلفن‌همراه اپراتور «تری گروپ» هستند. قابلیت جدید استفاده از فناوری تلفن اینترنتی «اسکایپ» تنها برای آن دسته از مشترکان «تری گروپ» ممکن خواهد بود که گوشی تلفن‌همراهشان از قابلیت‌های کافی برای اجرای نرم‌افزار «اسکایپ» برخوردار باشد.