جلسه نهایی اولین مزایده ‌۵۰۰ شماره رند تلفن‌همراه، ‌۲۰آبان‌ماه جاری برگزار شد و برندگان واجد شرایط برای دریافت ‌شماره، مشخص شدند، اما بنا بر اعلام مسوولان مخابرات این مزایده‌ها ‌تا زمانی که شماره‌های رند در مخابرات وجود دارد، ادامه‌ خواهد داشت و دومین مزایده شماره‌های رند هم به زودی برگزار خواهد شد. غلامعلی سلیمانی، مدیر کل دفتر بازرسی و رسیدگی به شکایات و ارزیابی عملکرد شرکت مخابرات ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاری دانشجویان، درباره برگزاری مزایده دوم شماره‌های رند تلفن‌همراه اظهار کرد: هر زمان شرکت ارتباطات سیار اعلام آمادگی کند، مزایده دوم برگزار می‌شود، اما آن چه مشخص است، در این مزایده ۲هزار شماره اعلام خواهد شد که برخی از این شماره‌ها، همان شماره‌های رند فروش نرفته در مزایده اول است.

سلیمانی، درخصوص درآمد پیش‌بینی شده مخابرات از مزایده اول گفت: فروش شماره‌های رند در مزایده اول به نسبت قیمت‌های پایه اعلام شده، خوب بود. او با اشاره به این که در حال حاضر در حدود ۴۰۰هزار شماره رند در شرکت ارتباطات سیار دسته‌بندی شده است، گفت: سعی خواهیم کرد مزایده شماره‌های رند تلفن‌همراه پشت سر هم برگزار شود که قیمت‌های پایه نیز هر دفعه برحسب قیمت‌های بازار ارزیابی می‌شود. همچنین صابر فیضی، مدیر عامل شرکت مخابرات ایران، درباره مزایده دوم شماره‌های رند تلفن‌همراه گفت: زمان ثبت‌نام برای شرکت در مزایده دوم هفته آینده اعلام خواهد شد.

وی درباره قیمت‌های پایه شماره‌های رند تصریح کرد: قیمت‌ها برحسب قیمت‌های بازار است و طبق قانون مزایده، قیمت‌های کارشناسی شده پس از برگزاری دو مزایده قابل تغییر است و حداکثر تا ۱۰درصد می‌توان قیمت‌ها را تغییر داد. در طول مدت برگزاری اولین مزایده،‌ ‌۵۰۰ شماره رند اعلام شد و در مجموع ‌۲۶۳ سند فروخته شد که نهایتا ‌۱۸۰ پیشنهاد برای ‌۶۱ شماره، واصل شد که پس از بازگشایی پاکت‌های پیشنهاد، چک سپرده مربوط به برندگان دو شماره، ناقص بود و درنتیجه برندگان ‌۵۹ شماره مشخص شدند.