جزئیات بازداشت اعضای باند ترانزیت مواد مخدر به اروپا

گروه حوادث - اعضای یک باند ترانزیت موادمخدر که با استفاده از زنان آفریقایی اقدام به قاچاق هروئین از فرودگاه مهرآباد می‌کردند در عملیات گستره ماموران بازداشت شدند. اعضای این شبکه به بهانه پیدا کردن کار و شرایط یک زندگی مطلوب زنان آفریقایی را به ایران می‌آوردند و از آنان برای ترانزیت مواد مخدر استفاده می‌کردند. محسن شهبازی دادیار شعبه دوم دادسرای فرودگاه با اعلام این خبر درباره نحوه دستگیری اعضای این باند گفت: صبح روز ۴ آبان ماه سال‌جاری وقتی ماموران سپاه حفاظت فرودگاه مهرآباد تهران به سه زن آفریقایی که قصد سفر به کشور چین را داشتند مظنون شدند، در بازرسی بدنی از آنان یک کیلو و ۱۰۰ گرم هروئین که به طور ماهرانه‌ای جاسازی شده بود، کشف کردند.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت وخیمی که یکی از آنان داشت و احتمال داده می‌شد که آنان مقدار زیادی مواد مخدر بلعیده باشند بلافاصله به بیمارستان لقمان حکیم منتقل و با همکاری رییس بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفته و از معده آنها مقدار یک کیلو و ۴۰۰ گرم هروئین که داخل بندهای نایلونی قرار داشت، خارج کردند.شهبازی در ادامه گفت: پس از انجام عمل جراحی و با توجه به حساسیت موضوع اکیپی از ماموران بسیج مقداد تحقیقات گسترده‌ای را در این زمینه آغاز کردند و مشخص شد این سه زن آفریقایی یک ماه قبل با دعوت یکی از دوستانشان به نام «استون» وارد ایران شده‌اند و پس از جاسازی موادمخدر و بلعیدن مقداری از آنها قصد داشتند موادمخدر را به مقصد پکن ترانزیت کنند.وی افزود: این سه زن آفریقایی پس از بهبودی در بازجویی‌ها گفتند: دو ماه قبل استون که تبعه کشور اوگاندا است از ما خواست برای تجارت و کار به ایران بیاییم.

ما هم پذیرفتیم پس از آن که وارد ایران شدیم، به خانه استون در خیابان کریمخان زند رفتیم، ولی استون ما را به مدت ۲۰ روز در خانه زندانی کرد و پس از آن مقداری هروئین را که از یک ایرانی خریده بود در بدن‌ ما جاسازی کرد و مقداری را نیز در بسته‌های نایلونی قرار داد و از ما خواست تا آن بسته‌ها را بلعیده و پس از سفر به پکن مواد مخدر را تحویل دهیم.

دادیار شعبه دوم دادسرای فرودگاه در ادامه گفت: با اعتراف‌های این سه زن آفریقایی ماموران مخفیگاه استون را در خیابان کریمخان زند ردیابی و او را دستگیر کردند.پس از دستگیری،متهم اعتراف کرد که مواد مخدر را از یک ایرانی خریده است. وی ادامه داد: دو سال قبل در زندان دبی با این ایرانی آشنا شدم.

او مدت ۱۵سال به جرم قتل در زندان بود و پس از آشنایی از من خواست تا به ایران بیایم و با او در خرید و ترانزیت مواد مخدر همکاری کنم.من هم پذیرفتم و ۲ماه قبل به ایران آمدم و در خانه‌ای که او برای من اجاره کرده بود، ساکن شدم.

شهبازی در ادامه با اشاره به دستگیری دیگر اعضای این باند گفت: با دستگیری این ایرانی مشخص شد که وی پول‌ فروش مواد مخدر را در هماهنگی‌های قبلی از چند صرافی که صاحبان آنان افغانی و پاکستانی بودند، تهیه می‌کرد.

این ۴صرافی نیز جزو دستگیرشدگان هستند.وی در ادامه با اعلام کشف ۲کیلو و ۵۴۰گرم هروئین از اعضای این باند گفت: به زودی پرونده این متهمان جهت محاکمه به دادگاه انقلاب ارسال خواهد شد.