گروه حوادث - پسر جوانی که به فرمان ایست توجه نکرده بود در جریان ۴۵ دقیقه عملیات تعقیب و گریز پلیس بازداشت شد. پلیس با مشاهده دو سرنشین یک خودروی پراید که پلاک آن دستکاری شده بود به آن دستور ایست داد، ولی با فرار آنان روبه‌رو شد.

این حادثه روز ۲۴ آبان ماه سال جاری در خیابان بخارست در شمال تهران رخ داد.

بنابه‌این گزارش، ماموران پلیس وقتی متوجه شدند که سرنشین پراید به دستورات ایست توجه نمی‌کنند به تعقیب آنها پرداختند. راننده پراید به‌رغم شلیک گلوله‌های هوایی از سوی پلیس همچنان به فرار خود ادامه داد تا اینکه پس از ۴۵ دقیقه با اصابت گلوله به لاستیک عقب خودرو مجبور به توقف شد. براساس گزارش پلیس، راننده پراید در جریان این تعقیب و گریز طولانی با دو خودرو برخورد کرده است.

به گزارش خبرنگار ما، یکی از متهمان پس از توقف خودرو از سوی ماموران پلیس بازداشت شد و همدست دیگر او فرار کرد.

این متهم جوان وقتی برای انجام بازجویی به اداره آگاهی انتقال داده شد. ادعا کرد تنها به خاطر جریمه شدن در محدوده طرح ترافیک اقدام به مخدوش کردن پلاک خودرواش کرده است.

با ارائه دلایل و مستندات پلیسی متهم دستگیر شده اعتراف کرد که از سارقان حرفه‌ای لوازم خودرو است.

این متهم صبح روز گذشته وقتی در برابر جعفری، معاون دادستان تهران قرار گرفت، در این‌باره گفت: من با همدستی دوستم که فراری است به کار سرقت لاستیک‌های خودروهای ۲۰۶ دست می‌زدیم و طی شش ماه گذشته بیش از ۳۰۰ فقره لاستیک و رینگ به سرقت بردیم.براساس اعترافات متهم یک فروشنده لاستیک خودرو ۲۰۶ اموال سرقتی را خریداری می‌کرد. پلیس با اعترافات این متهم مالخر را دستگیر و او نیز به اعمال خلافکارانه خود اعتراف کرد. تحقیقات پلیس نشان می‌دهد که این متهم از سارقان حرفه‌ای لوازم خودرو است.به دستور قاضی رسیدگی‌کننده به پرونده، متهم با صدور قرار قانونی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پلیس قرار گرفت. تحقیقات برای دستگیری همدست فراری او ادامه دارد.