جشنواره شعرفجر ۲۲ سیمرغ بلورین می‌دهد

نخستین جشنواره بین‌المللی شعر فجر با بیست و دو سیمرغ بلورین از برگزیدگان خود پذیرایی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر، داوران این جشنواره ملی، با بررسی و ارزشیابی آثار، برگزیدگان را در رشته‌های: ترانه و تصنیف، شعرطنز، شعر نیمایی و آزاد، شعرمحلی و بومی، شعرفارسی زبانان، شعر آیینی، شعرجوان، شعرکودک و نوجوان، شعرترجمه ( از فارسی به زبان‌های دیگر ) و شعر میهنی و خلیج‌فارس معرفی خواهند کرد. برگزیدگان یازده رشته مذکور، مجموعا بیست و دوسیمرغ بلورین در شب بیست و دوم بهمن ماه دریافت می‌کنند. رقابت شش‌هزار عکس در جشنواره فیلم و عکس دانشجویی

بیش از شش‌هزار و ۲۰۰ قطعه عکس به دبیرخانه پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس دانشجویان ایران رسید تا مورد ارزیابی هیات انتخاب این جشنواره قرار گیرد.

گزارش ستاد خبری پنجمین جشنواره فیلم و عکس دانشجویان ایران اعلام کرد: سه‌هزار و ۴۷۰ از این آثار تک عکس و دو‌هزار و ۷۱۰ عکس در قالب ۳۹۳ مجموعه عکس از ۴۷۲ دانشجوی علاقه‌مند به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

مجتبی آقایی، شهریار توکلی، سعید محمودی ازناوه، پریسا دمندان، مهدی شیری اعضا هیات داوران بخش عکس پنجمین جشنواره فیلم و عکس دانشجویان هستند که به بررسی آثار رسیده و انتخاب بهترین‌ها می‌پردازند. بخش اعظم این عکس‌ها پرتره و باقی در مورد موضوعات مستند اجتماعی، نگاه نو، طبیعت‌ و فضاهای دانشجویی است.

آثار گروه جهانگرد مجیک پنسل در خانه هنرمندان

گروه تصویرگری مجیک ‌پنسل در هفته‌ کتاب در خانه هنرمندان تهران، نمایشگاه برگزار می‌کند.

به گزارش ستاد خبری چهاردهمین دوره هفته کتاب، گروه بریتانیایی مجیک ‌پنسل، با همکاری انجمن تصویرگران کتاب کودک ایران و شورای فرهنگ سفارت بریتانیا، بیست و هشتم آبان تا دوم آذر در خانه هنرمندان ایران، نمایشگاه تصویرگری برگزار می‌کند. در این نمایشگاه که به مناسبت هفته کتاب برگزار می‌شود، ۶۰ اثر از ۱۳ تصویرگر بریتانیایی توسط کارشناسان انجمن تصویرگران کتاب کودک ایران ارزیابی شده و در گالری میر میران خانه‌ هنرمندان ایران به نمایش گذاشته خواهد شد.

کاریکاتورهایی با موضوع کتاب به خیابان‌های تهران می‌آیند

کاریکاتورهایی با موضوع کتاب و کتابخوانی، به مناسبت چهاردهمین دوره هفته کتاب در سطح خیابان‌های شهر تهران نصب می‌شوند.

به منظور تزئین و آرایش محیط شهری در روزهای هفته کتاب و جشن کتاب تهران، ۵۰ کاریکاتور با نگاه طنز به موضوع کتاب و کتابخوانی با ابعاد بزرگ در خیابان‌ها و میادین اصلی شهر نصب می‌شود. این آثار بهترین‌های مسابقه کاریکاتور هنرمندان ایرانی و خارجی هستند.

جایزه «آسیانا» به یک فیلم کوتاه ایرانی تعلق گرفت

فیلم کوتاه «جایی دنج برای ماهی‌ها» به کارگردانی «ناصر ضمیری» و تهیه‌کنندگی «مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی» معاونت امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، موفق به کسب دیپلم افتخار و جایزه نقدی «بهترین فیلم» جشنواره بین‌المللی «آسیانا» کره‌جنوبی شد. به گزارش روابط‌عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در چهارمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه «آسیانا» که طی روزهای ۱۸ تا ۲۴ آبان، در شهر سئول کره جنوبی برگزار شد، فیلم «جایی دنج برای ماهی‌ها» ساخته ناصر ضمیری، به کسب دیپلم افتخار و جایزه نقدی ۵هزار دلاری بهترین فیلم کوتاه داستانی بخش مسابقه بین‌المللی جشنواره «آسیانا» نائل آمد.