معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، از واگذاری ۲۲ وظیفه وزارتخانه‌ها به شهرداری‌ها خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، عزیز دولتخواه دیروز در جلسه شورای عالی استان‌ها در خصوص واگذاری برخی از وظایف وزارتخانه‌ها به شهرداری‌ها گفت: این طرح در حال نهایی شدن در وزارت کشور است و بعد از تایید به هیات وزیران ارسال می‌شود. به اعتقاد معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، این طرح که شامل وظایف و مسوولیت‌های دولتی تمام وزارتخانه‌ها است در آینده نزدیک به شهرداری‌ها واگذار خواهد شد.

وی ادامه داد: بخشی از وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله سینماها، سالن‌های نمایشی، کتابخانه، مرکز اسناد، بخشی از فعالیت سازمان تربیت بدنی، همانند ورزش‌های همگانی، بخشی از میراث فرهنگی و صنایع دستی و مجتمع توریستی و بخشی از اداره برق و غیره در جهت ایجاد مدیریت واحد به شهرداری‌ها واگذار می‌شود. معاون برنامه‌ریزی و توسعه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در صورت تحقق این طرح شهرداری‌ها آمادگی و بودجه کافی برای دریافت این مسوولیت‌ها را دارند. وی ادامه داد: در گذشته در کشور ۱۰۱۶ شهرداری بوده است که ۴۷‌درصد این شهرداری‌ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی تاسیس شده است.

دولتخواه با اشاره به اینکه در بخش تشکیلات کاری ۹۷درصد از شهرها جمعیتی کمتر از ۲۰۰هزار نفر دارند، گفت: اگر بتوانیم به این بخش ورود پیدا کنیم ۹۷درصد از مشکلات شهرداری شهرها برطرف می شود. وی با اشاره به اینکه بیشتر شهرداری‌های شهرهای کشور فاقد ساختار سازمانی بودند، گفت: برای حدود ۶۰‌درصد شهرداری‌هایی که فاقد ساختار سازمانی بودند طی ۴ ماه گذشته ساختار سازمانی تعریف و ابلاغ شده است.