کلاهبرداری از 650 متقاضی استخدام

گروه حوادث- مردی که با تاسیس یک شرکت واهی از ۶۵۰نفر کلاهبرداری کرده بود، دستگیر شد. مسوولان حراست یکی از شرکت‌های خودروسازی در شکایت از این شرکت اعلام کردند: فردی با استفاده از جعل مهر کارگزینی این شرکت اقدام به کلاهبرداری کرده است. با شکایت این شخص، پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب فرودگاه تشکیل شد و جعفر صابری زفرقندی، سرپرست و دادسرای فرودگاه، دستور دستگیری متهم را صادر کرد. با این دستور، پلیس آگاهی فرودگاه تحقیقات خود را آغاز کرد. ماموران در این تحقیقات متوجه شدند که متهم با چاپ آگهی استخدام یک شرکت معتبر اعلام کرده ‌است که در صورت پرکردن فرم‌های مخصوصی می‌توانند در این شرکت استخدام شوند.

با توجه به شکایت چند نفر از مراجعه کنندگان به این شرکت و اطلاعاتی که به دست آمد این متهم ۴۲ ساله دستگیر شد. یکی از شاکیان در این مورد به بازپرس مهاجری گفت: با دیدن آگهی استخدام در یکی از روزنامه‌های سراسری با این تصور که می‌توانم از طریق این آگهی کار و شغلی در یک شرکت معتبر به دست آورم به آدرسی که در آگهی چاپ شده بود رفتم. وی افزود: در آنجا با پر کردن یک فرم و پرداخت ۲هزار تومان در انتظار تماس از سوی مسوولان شرکت شدم. متهم در بازجویی‌ها گفت: از مدتی قبل با دیدن آگهی‌هایی که در روزنامه‌ها چاپ می‌شد به این فکر افتادم که راهی برای پولدار شدن در مدت یک ماه پیدا کنم به همین دلیل یک دفعه به فکرم رسید که با دادن یک آگهی و گرفتن مبلغ ۲هزار تومان برای ثبت‌نام و پر کردن فرم درخواست با این قصد که آنها به هیچ وجه به خاطر این مبلغ پیگیری و شکایت نخواهند کرد نقشه‌ام را عملی کردم. به گزارش خبرنگار ما تاکنون ۶۵۰ نفر به دادسرای دادگاه مراجعه و اعلام شکایت کرده‌اند.

معاون دادستان در دادسرای فرودگاه گفت: مردم باید توجه داشته باشند که چاپ آگهی در روزنامه‌ها به معنای صحت و قانونی بودن آن آگهی نیست و مسوولان نیز باید با توجه به کلاهبرداری‌هایی که در این خصوص می‌شود چاره‌ای برای نظام‌مندی این آگهی‌ها بیندیشند.