گروه کامپیوتر- شبکه نرم‌افزاری و رایانه‌ای وزارت راه و ترابری در نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و ترانزیت قابل دسترسی است. مدیر کل دفتر اطلاعات و آمار حمل و نقل وزارت راه و ترابری، با بیان این مطلب اظهار داشت: برای حضور در نمایشگاه مذکور، حول ۱۰ محور مختلف، امکانات و توانایی‌هایمان را به عرضه نمایش خواهیم گذاشت.

دکتر کامران رحیم‌اف، معرفی شبکه نرم‌افزاری سیستم اتوماسیون اداری و وب‌سایت گردش مکاتبات را نخستین محور فعالیت در نمایشگاه مذکور دانست و افزود: نحوه کاربرد اینترنت، شبکه سخت‌افزاری و شبکه فراگیر vpn که ارتباط با سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی را میسر می‌سازد، توسط کارشناسان خبره به علاقه‌مندان آموزش داده می‌شود.

وی معرفی طرح جامع فناوری اطلاعات، مطالعات هوشمندسازی اتوبان تهران- کرج به سیستم‌های حمل و نقل هوشمند ITS را از برنامه‌های این اداره کل در قالب IT دانست و افزود: سیستم یکپارچه آماری، بانک اطلاعات جغرافیایی، شامل مشخصات فیزیکی و استقرار کاربری‌های بخش راه و ترابری در قالب GIS از دیگر برنامه‌های قابل عرضه ما در ایام بیست و هشتم آذر‌ماه لغایت یکم دی‌ماه سال‌جاری هستند.

رحیم‌اف، برگزاری کارگاه آموزش IT را در ایام مذکور از اقدامات ارزنده بخش راه و ترابری در بخش فناوری اطلاعات دانست و گفت: استفاده از این کارگاه‌ها و آموزش فشرده کوتاه‌مدت از مزایای حضور در نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و ترانزیت است که عموم علاقه‌مندان می‌توانند در این کارگاه‌ها شرکت کنند.