تولید کمتر از 2میلیون گوشی تا پایان سال با نهایی‌شدن مذاکرات

در صورت ابلاغ به موقع تعرفه واردات SKD گوشی تلفن‌همراه، مذاکره برای تولید این محصول با مشارکت نوکیا طی یک ماه آینده وارد مراحل جزئی و فنی خواهد شد. محمد مرزبان، عضو هیات‌ مدیره کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های نیمه ‌هادی عماد، شهرک‌های هوشمند و موسسه سروش رسانه، در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، با بیان این مطلب اظهار کرد: براساس تعهدی که به وزارت صنایع و معادن داده‌ایم، سالانه باید ۴‌میلیون دستگاه گوشی تلفن‌همراه در داخل تولید کنیم که امیدواریم با نهایی شدن مذاکراتمان با شرکت نوکیا این امر محقق شود.

وی ادامه داد: عملی شدن این موضوع نیازمند انجام توافقات لازم در بخش‌های مختلف از جمله کمیسیون ماده یک در خصوص ابلاغ تعرفه واردات SKD و CKD گوشی تلفن‌همراه است.

او با بیان این که مذاکراتمان با شرکت نوکیا، میزان تولید گوشی تلفن‌همراه را در داخل توسط کنسرسیوم مشخص خواهد کرد، گفت: رقم چهار‌میلیون دستگاه گوشی تلفن‌همراه می‌تواند به عنوان یک رقم کف برای تولید ما لحاظ شود و ممکن است میزان تولید از این حد نیز فراتر رود.

مرزبان تاکید کرد: در صورت نهایی شدن مذاکرات با شرکت نوکیا، امکان تولید کمتر از دو‌میلیون دستگاه گوشی تلفن‌همراه تا پایان سال فراهم خواهد شد.

مرزبان در ادامه با بیان این که کنسرسیوم تشکیل شده برای تولید گوشی تلفن‌همراه فقط با شرکت نوکیا در حال مذاکره است، گفت: ما در تلاشیم آخرین مدل‌های گوشی نوکیا را در داخل تولید کنیم.