به گفته مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن)، شرکت انگلیسی- هلندی شل هم‌اکنون به عنوان شریک شرکت سینوپک چین در طرح توسعه میدان نفتی یادآوران مطرح نیست.

دکتر مهدی بازارگان در گفت‌وگو با شانا، افزود: شرکت شل به عنوان مشاور شرکت سینوپک چین در توسعه میدان نفتی یادآوران، کار فنی انجام می‌دهد.

وی افزود: طبق مصوبه شورای اقتصاد، شرکت سینوپک چین طرف مذاکره شرکت مهندسی و توسعه نفت در توسعه میدان یادآوران است، اما در تفاهمنامه کلی امضا شده (MOU) توسط معاون امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران با شرکت سینوپک، این شرکت موظف بوده است از یک شریک بین‌المللی برای تهیه طرح جامع توسعه میدان (MDP) استفاده کند. مدیرعامل شرکت مهندسی و توسعه نفت (متن) ادامه داد: شرکت شل در واقع به عنوان مشاور شرکت سینوپک چین، کار فنی انجام می‌دهد و در صورتی که قرارداد توسعه میدان یادآوران به امضا برسد، طبق مفاد قرارداد شرکت سینوپک می‌تواند درخواست واگذاری درصدی از سهام خود را (که فعلا معلوم نیست) به شرکت دیگری انجام دهد. سخنگوی شرکت رویال‌داچ شل هفته گذشته اعلام کرده بود که این شرکت در آماده کردن طرح جامع توسعه میدان نفتی یادآوران (MDP) با شرکت سینوپک مشارکت کرده است و احتمال زیادی برای مشارکت شرکت شل در این پروژه وجود دارد.