خرید میلیونی با شناسنامه‌های جعلی

گروه حوادث- پسری که با جعل تعدادی شناسنامه اقدام به خرید ۱۲ نوت‌بوک و گوشی موبایل به صورت قسطی از یک شرکت دولتی کرده بود به اتهام کلاهبرداری دستگیر شد. بررسی قضایی سوابق این جوان حاکی از آن بود که او به خاطر سرقت ۷۰ فقره چک نیز از سوی دادگاه کیفری تحت تعقیب است.

۱۵ مهر‌ماه سال‌جاری نماینده حقوقی یک شرکت دولتی با طرح شکایتی از یک شبکه کلاهبرداری در دادسرای ناحیه ۶ خارک، تقاضای دستگیری اعضای این باند را کرد و گفت: مدتی است که ۵ مرد ناشناس اقدام به خرید اقساطی از این شرکت کرده‌اند و با شیوه‌های متقلبانه و ارائه شناسنامه‌های جعلی و عناوین غیر واقعی حدود ۴۰۰میلیون تومان خسارت وارد کرده‌اند و در تحقیقات مشخص شد این افراد با مدارک جعلی شرکتی را نیز به ثبت رسانده‌ و موفق به اخذ دو دسته چک شده‌اند.

حجت‌الاسلام شیوایی، بازپرس شعبه ۱۰ این دادسرا، با بررسی این مدارک به ماموران اداره ۱۴ پلیس آگاهی تهران دستور داد تا در یک اقدام ضربتی زمانی که اعضای این باند قصد عقد قرارداد دیگر را دارند آنها را جلب کرده و به دادسرا منتقل کنند به این ترتیب پسر جوان ۲۶ ساله‌ای به اتهام کلاهبرداری دستگیر و تحت تحقیقات قضایی قرار گرفت و گفت: دو سال قبل تصمیم به تاسیس یک شرکت در تهران گرفتم، پس از گذشت مدتی که هنوز بیکار بودم در حال عبور از خیابان متوجه شدم که دفتر نمایندگی یک شرکت با شرایطی آسان اجناس پشت ویترین را به قیمتی مناسب به فروش می‌رساند. به همین خاطر با تهیه ۱۰ شناسنامه جعلی و خرید چک‌های مسروقه و فیش حقوقی جعلی ضامن تعداد ۱۲ عدد نوت‌بوک و ۷ گوشی موبایل را با نام‌های مختلف خریداری کردم و در قبال آن فقط ۷ بار اقساط ۵۰هزار تومانی پرداخت کردم.

بازپرس پرونده با توجه به اعترافات این جوان و بازبینی مدارک جعلی چون عکس‌ها و سریال شناسنامه با هم یکی بودند و تنها اسامی آنها متفاوت بود با احتمال تکرار این تخلفات از سوی این جوان دستور بررسی رایانه‌ای سوابق کیفری متهم را صادر کرد.

با این استعلام قضایی مشخص شد پسر جوان در حال حاضر نیز به خاطر سرقت ۷۰ فقره چک، با دستور دادیار شعبه ۱۵ این دادسرا تحت تعقیب قرار گرفته است.

بازپرس شیدایی در حالی‌که از این پسر خواست تا به خاطر جعل و استفاده از سند مجعول به دادگاه، وثیقه ۵۰میلیون تومانی ارائه دهد با تقاضای زندانی شدن این پسر از سوی پدر ومادرش روبه‌رو شد.

پدر و مادر این پسر به بازپرس پرونده گفتند: ما هر دو فرهنگی و بازنشسته‌ایم سال‌ها با کار صادقانه و درست اعتبار اجتماعی خود را حفظ کردیم، اما فرزندمان با این کار شخصیت ما را زیر سوال برد و ما را سرافکنده کرد و به همین خاطر او باید به سزای عمل ناشایست خود برسد.

بازپرس پرونده با ادغام این دو پرونده پسر جوان را روانه زندان کرد و دستور شناسایی همدست فراری وی را صادر کرد.