جاعلان حرفه‌ای در بازداشت

گروه حوادث- اعضای یک باند حرفه‌ای جعل با تیزهوشی ماموران صدور گذرنامه ردیابی و بازداشت شدند. این ۸مرد که تحت هدایت یک کارمند اخراجی سازمانی به فعالیت گسترده‌ای پرداخته بودند با جعل مدارک دولتی و خصوصی و فروش آن پول زیادی به جیب زده بودند.

بنابر‌این گزارش، روز ۲۶ آبان‌ماه سال‌جاری دو مرد جوان در حالی که مدارک خود را در دست داشتند برای دریافت گذرنامه به مرکز ۱۰ + پلیس واقع در چهارراه لشگر رفتند.

وقتی مدارک این دومرد بررسی شد، ماموران بخش صدور گذرنامه پی بردند که کارت معافیت پزشکی جعلی است و آن دو مرد با ارائه مدارک جعلی خواستار گذرنامه شده‌اند.

بدین ترتیب با طرح شکایتی از سوی اداره گذرنامه تیمی از ماموران پایگاه هشتم آگاهی وارد عمل شدند و دو مرد جوان را تحت بازجویی قرار دادند.

دو مرد جوان که باور نمی‌کردند بازداشت شده‌اند در بازجویی‌های تخصصی پرده از عضویت خود در یک شبکه جعل حرفه‌ای برداشتند که به هر گونه جعل دست می‌زنند.

با راهنمایی‌های این دو متهم، کارآگاهان به اقدامات اطلاعاتی دست زدند و با پی بردن به اینکه سر دسته باند یک اخراجی از سازمان است به دستگیری‌های پی‌در‌پی و غافلگیرانه پرداختند.

با دستگیری ۸تن از گردانندگان باند حرفه‌ای، مشخص شد که هر کدام از آنان وظایف خاصی دارند و یک سازنده مهر در این شبکه عضویت داشته است.

سردسته باند در بازجویی‌های کارآگاهان گفت که با در اختیار داشتن نمونه‌هایی از مدارک اصل پس از اینکه اعضای باندش را گلچین کرده است، به جعل هر نوع مدرک دست زده‌اند و با فروش این مدارک به کسانی که مشکل‌های قانونی دارند، پول زیادی به دست آورده‌اند.

بنابه گزارش خبرنگار جنایی ما، قاضی سلیمانی دادیار جنایی تهران دستور داد تا با تحقیقات بیشتر دیگر اقدامات تبهکارانه اعضای این باند را فاش کنند.