دادستان قم با اشاره به دستگیری فردی شیاد که مدعی بوده امام چهاردهم است، رمالی و دعانویسی را از مشکلات استان قم برشمرد. به گزارش ایسنا، مصطفی برزگر گنجی، دادستان قم در جمع خبرنگاران از دستگیری فردی شیاد که خود را امام چهاردهم معرفی می‌کرد، خبر داد و گفت که این شخص جمکران را قبله معرفی و با شیادی ادعا می‌کرد که امام چهاردهم است، وی با چاپ کتابی درصدد فریب افکار عمومی بود.

گنجی با بیان این‌که این فرد در قم و کاشان فعالیت می‌کرد، افزود: تا به حال ۵۵ نفر از کسانی که به تبعیت این فرد در آمده‌اند،

دستگیر شده‌اند.

وی با بیان معضل رمالی و دعانویسی در استان قم گفت: دادستانی قم درصدد دستگیری این افراد به اتهام شیادی و کلاهبرداری است و در صورت دستگیری و اثبات اتهام، به یک تا هفت سال حبس محکوم خواهند شد. وی در ادامه اظهار داست: جرایم جاسوسی، امنیتی و سیاسی در قم وجود ندارد و در بحث اراذل و اوباش و اعتیاد نیز مشکل حادی وجود ندارد.

دادستان قم، ساخت مرکز بازپروری برای ترک اعتیاد با بودجه ۱۷میلیون تومانی با ظرفیت ۱۰۰۰ نفر را از اقدامات امنیتی برشمرد و گفت: تا به حال ۴۰۰ معتاد دستگیر و با اتمام ساخت این مرکز جهت ترک اعتیاد به آنجا منتقل می‌شوند. وی به کشف ۱۵۰ کیلوگرم تریاک در قم اشاره کرد و افزود: مشکل عمده ما خرده فروشان موادمخدر هستند و درصدد برخورد جدی با این افراد هستیم.

دادستان قم، تشکیل دادگاه اطفال در شعبه دو دادگستری، مبارزه با مفاسد اقتصادی من‌جمله زمین خواری، پلمب ۸۰ مغازه به علت عدم رعایت مسائل بهداشتی، ساماندهی کشتارگاه‌ها و راه‌اندازی سیستم ارتباط تلفن رایگان با شماره ۷۰۹۹۹۹ جهت پیگیری پرونده و استفاده از مشاوره حقوقی را از اقدامات اخیر دادستانی قم برشمرد.