پس از دستگیری متهمی که با سوءاستفاده از غفلت مرد طلافروش، ۲۰‌میلیون تومان طلای داخل ویترین مغازه‌اش را به سرقت برده بود، مشخص شد که مالخری نیز حین انجام معامله، اموال مسروقه را از وی گرفته و سپس متواری شده است. چهاردهم آبان‌ماه سال‌جاری، ماموران پایگاه انتظامی فردیس شهرستان کرج به دنبال اطلاع از یک فقره سرقت از یک مغازه طلافروشی بلافاصله تحقیقات پلیسی را جهت روشن شدن موضوع آغاز کردند.

در بررسی‌های نخست در‌خصوص این پرونده مشخص شد: حدود ساعت ۱۲ روز سیزدهم آبان‌ماه سال‌جاری، مرد طلافروش مشغول تمیز کردن بخاری در بیرون از محوطه مغازه بوده که پس از بازگشت مجدد متوجه سرقت ۲۰ حلقه النگوی طلا به ارزش تقریبی ۲‌میلیون تومان از داخل ویترین شد.

با توجه به اطلاعات به دست آمده و تایید وقوع سرقت از سوی مالک بلافاصله پرونده جهت بررسی‌های تکمیلی به معاونت آگاهی شهرستان کرج ارجاع شد.

بدین ترتیب تحقیقات گسترده پلیسی با استفاده از روش‌های پیشرفته و کسب اخبار و اطلاعات، سرانجام مشخص کرد: در تاریخ وقوع حادثه، فردی به هویت «پیام ــ ع» حدودا ۱۸ساله ساکن کرج در اطراف این طلافروشی مشاهده شده، به طوری که شاهدان محلی ورود وی به داخل مغازه را تایید کردند، از این رو با هماهنگی مقام قضایی، فرد مذکور شناسایی و جهت انجام تحقیقات پلیسی به معاونت آگاهی این شهرستان ارجاع شد. در تحقیقات به عمل آمده از متهم، وی در بازجویی‌های فنی پلیس در حالی که در ابتدا منکر هرگونه سرقتی بود سرانجام لب به اعتراف گشود و اقرار کرد: پس از ارتکاب سرقت به مدت دو روز طلاهای سرقتی را پنهان کرده و سپس برای فروش به تهران بردم، اما از آنجا که طلاها فاکتور نداشت، کسی آنها را از من خریداری نمی‌کرد.

وی ادامه داد: در این حال، شخص ناشناسی که مطلع شد، طلاهای من فاکتور ندارد و سرقتی است، با اعلام این که خریدار است، آنها را در قبال پرداخت یک‌میلیون و ۲۰۰‌هزار تومان از من گرفت و به سمت یکی از مغازه‌ها رفت تا برایم پول بیاورد، اما دیگر بازنگشت. با اعترافات به دست آمده از متهم، تحقیقات پلیسی جهت دستگیری مالخر و تکمیل پرونده همچنان ادامه دارد.